شش قدم مهم در هدف گذاری

یکی از مهم ترین و اساسی ترین اصول اولیه برای موفقیت در بازار خصوصا در ابتدای کار هدف گذاری اقتصادی است. در این مطلب سعی بر بررسی 6 قدم مهم در این زمینه است. با ما همراه شوید.

هدف گذاری بازار مهم ترین راه برای رسیدن به اهداف اقتصادی شماست. با اینکار شما علاوه بر سیستماتیک کردن ساختار مالی و بازاریابی خود خواهید توانست در بلند مدت تجربیات بسیار گرانبهایی در این زمینه کسب کنید. با اجرای یک هدف گذاری اصولی و درست پیش از هر چیز شما به شناختی نسبی از شرایط اقتصادی و مالی بازار مورد نظر خود خواهید رسید و زمانی که به یک شناخت درست برسید موفقیت در دسترس شماست.

شش بند مهم در ابتدای راه و خصوصا در هدف گذاری میتواند موارد زیر باشد که پس از اجرای آنها به مرور متوجه کارایی و نتایج فوق العاده آن خواهید شد.

1- مشکلات مشتری را بیابید

اولین قدم در هدف گذاری در بازار شناخت مشکلات قشری است که با آنها در ارتباط هستید و بیشترین پتانسیل را در آن میان میبینید. تا زمانی که به شناختی دقیق و درست از مشکلات مشتری های خود نرسید امکان برطرف کردن آنها وجود ندارد پس سعی کنید پیش از هرچیزی ابتدا مشکلات را یافته و سپس در مسیر حل کردن آنها تلاش کنید.

2- تصویری کلی از مشتری های هدف خود ترسیم کنید

پس از بررسی مشکلات بازار و مشتری های خود و درنهایت یافتن راه حلی برای این مسائل در قدم بعدی تصویری کلی از تمام افراد و کسانی که با راه حل های شما مشکلاتشان حل میشود رسم کنید. پس از این کار شما میتوانید به راحتی همین گروه های مشخص شده را نیز به اشکال دیگری دسته بندی کنید و در نهایت به ساختاری بسیار مناسب و چکیده از گروه های مورد نظر خود بازار و هدف گذاری اقتصادی در این زمینه برسید.

3- کدام مشتری های خاص از پیشنهاد شما منفعت بیشتری میبرند؟

به عنوان یک مدیر یا کارمند فعال این بند یکی از مهم ترین وظایف شماست. هدف گذاری شما در بازار و حل مشکلات موجود میتواند در نهایت به رفع مشکلات گروه خاصی از مشتریان منجر شود که همین گروه مهم ترین اهداف شما در آینده خواهند بود. برای این کار کافی است از خود سوال کنید

  • این مشکلات خاص در بازار چه افرادی را بیش از همه آزار میدهد؟
  • در صورتی که این مشکلات حل شوند کدام گروه حاضرند تا انتها با شما باشند؟

این مسئله را بدانید که اگر کلید رفع مشکلات بازار در یک زمینه خاص در دستان شما باشد شاهد صف های طولانی از افراد خواهید بود!.

شش قدم مهم در هدف گذاری
شش قدم مهم در هدف گذاری

4- بازاریابی های متفاوتی را اجرا کنید

در سیستم هدف گذاری خود این نکته بسیار مهم است که اشکال مختلفی از بازاریابی را اجرا کنید. امروزه دیگر تنها تلویزیون نیست که این امکان را فراهم کرده است بلکه شما میتوانید با استفاده از بسیاری از ابزار و سیستم های دیگر کاری را انجام دهید و در عمل طیف بسیار وسیعی از مشتریان و علاقه مندان در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

5- چه مهارت ویژه ای را میتوانید ارائه دهید؟

یکی از مهم تری نکات در بازاریابی ایجاد تفاوت است. باید در نظر داشته باشید که به احتمال زیاد شما اولین شرکت در حوزه ی کاری خود نیستید اما میتوانید بهترین شرکت باشید. چنین خواسته ای با تلاش، هدف گذاری و خلاقیت به دست می آید.

  • آیا مهارت های ویژه ای دارید که در حوزه هایی بسیار خاص کاربرد داشته باشند؟
  • آیا میتوانید با گروه های خاصی از مردم ارتباط بهتری برقرار کنید؟
  • آیا مهارت های شما میتواند راه حل مهمی در حل تعدادی از مشکلات باشد؟

و البته سوالات بسیار دیگری که هدف از وجود آنها این است که شما با سرعت و کیفیت بهتری بازار را شناخته و در آن به موفقیت برسید. با انجام یک هدفگذرای دقیق و اجرای درست آن میتوانید این اطمینان را داشته باشید که با سرعت بسیار بیشتری به موفقیت خواهید رسید.

6- رقبای شما که هستند؟

همیانطور که گفته شما به احتمال بسیار زیاد شما در حوزه ی کاری خود تنها نیستید و با توجه به گسترش اطلاعات مطمئن باشید که هرچه شما انجام میدهید دیگران نیز در حال انجام آن هستند با اینحال در چنین بازاری یک نکته ی بسیار مهم تفاوت ها را رقم میزند و آن نیز هدف گذاری و حل مشکلات به بهترین شکل ممکن است. با داشتن چنین خصوصیتی کمپانی شما با سرعت بسیار بیشتری ترقی خواهد کرد.

برای رسیدن به این مهم لازم نیست که همواره پیچیده فکر کنید. گاه و بی گاه بزرگترین مشکلات با کوچکترین تغییرات جل خواهند شد و دقیقا همین موضوع است که میتواند یک میانبر در راه موفقیت شما باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *