صفر تا صد انضباط فردی برای موفقیت در کسب و کار
صفر تا صد انضباط فردی برای موفقیت در کسب و کار
به این مطلب امتیاز دهید

صفر تا صد انضباط فردی برای موفقیت در کسب و کار
به این مطلب امتیاز دهید

برای رسیدن به موفقیت و همچنین رشد کسب و کار، نظم فردی تأثیر زیادی خواهد داشت. در زندگی حیاتی مهم است که نظم داشته باشید. در این مطلب همه چیز را که باید درباره نظم فردی بدانید، برایتان آورده ایم.

۱- چگونه انضباط فردی می‌تواند راه موفقیت در کسب‌وکار را برای شما باز کند؟

آیا می‌خواهید کسب‌وکار کوچک موفق خود را شروع کنید؟ یا می‌خواهید کسب‌وکار موجود خود را گسترش دهید؟ شاید شما علاقه‌مند به داشتن و اداره یک کسب‌وکار نباشید، اما می‌خواهید در کار فعال‌تر و به موفقیت برسید؟
“من می‌توانستم این کار را انجام دهم،” پس چراکه نه؟ به خودت فکر کن.
همان‌طور که جیم روون، فیلسوف و معلم مذهبی گفت، برای انجام هر یک از این موارد، شما نیاز به نظم و انضباط دارید. نظم و انضباط پل بین اهداف و دستاوردها است. Merriam Webster نظم فردی را این گونه تعریف می‌کند: توانایی انجام کارهایی که باید انجام شود.

این خیلی آسان به نظر می‌رسد. اما قبل از اینکه شما خواندن را متوقف کنید و فکر کنید که از قبل خودتان می‌دانستید که چه‌کاری باید انجام دهید، ما شرط می‌بندیم که در اینجا چند راهنمایی و ترفند وجود دارد که شما احتمالاً زمانی که به نظم فردی مربوط می‌شود، آنها را ندیده‌اید.

نظم فردی - موفقیت - رشد کسب و کار

به شما قول می‌دهیم که ارزش اینکه چند دقیقه بیشتر از وقت شمارا بگیرد دارد. نویسنده، مربی کسب‌وکار و مشاور، Dan S Kennedy ادعا می‌کند که به‌طور متناقض، زندگی بانظم فردی آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست و بااین‌حال، برای موفقیت شما اهمیت حیاتی دارد.

در محیط کارآفرینی، حرف‌های زیادی برای نشان دادن به‌موقع آماده بودن برای کار وجود دارد. جلسه مهلت و تعهدات به‌تنهایی باعث می‌شود که یک فرد در مقابل جمعیت مانند یک کشتی فضایی بیگانه پارک شده در دشت ذرت بایستد.

توانایی انجام کارها و انجام درست این کارها برای اولین بار، به‌صورت مغناطیسی باعث جذب مخاطبین، فرصت‌ها و منابع باورنکردنی برای شما می‌شود. تمام این اتفاقات به خاطر نظم فردی است.

نظم فردی قدرتی است که زندگی شمارا به یک زندگی بهتر تبدیل می‌کند. تصور کنید اگر شما همه کارهایی را که تنظیم کرده بودید را به اتمام برسانید، یا اگر عادت‌های سالم و سازنده‌ای ایجاد کرده‌اید و درواقع از آن پیروی می‌کنید؛ چقدر می‌توانید کارهای دیگری انجام دهید.

نظم فردی بسیار خوب می‌تواند کلید باز کردن پتانسیل استفاده‌نشده‌ی شما باشد. اگر از  “چه اگر” ها خسته شده‌اید و آماده انجام هر کاری که برای رسیدن به اهداف خود هستید، این چند راهنمایی را برای تقویت نظم فردی خود بررسی کنید.

۱ درک خود را از قدرت اراده تغییر دهید
۲ ضعف‌های خود را اعتراف کنید
۳ استفاده از اهرم‌های هدف برای مقابله با وسوسه‌ها
۴ در یک زمان فقط یک گام بردارید
۵ اولویت‌بندی
۶ شفقت خود را نشان دهید
۷ به ناراحتی‌ها رسیدگی کنید
۸ متمرکز ماندن
۹ منابع داخلی خود را با خود مراقبتی رشد دهید

۱-درک خود را از قدرت اراده تغییر دهید

اولین و شاید مهم‌ترین مورد برای افزایش نظم فردی این است که قبل از اینکه شروع کنید، اراده خود را از دست ندهید. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که هیچ اراده‌ای ندارند. و در انجام این کار، آنها خود را از مسئولیت رفتار به‌عنوان اینکه خودشان اراده دارند آزاد می‌کنند.

موفقیت - نظم فردی - رشد کسب و کاری

بنابراین آنها حتی به سعی  و کوشش نمی‌پردازند.در محافل روانشناسی، این به‌عنوان رسالت خودمختاری شناخته می‌شود. درمان خوب، یک گروه حمایت از درمان این مشکل، توضیح می‌دهد:

رسالت خودمختاری می‌تواند روی خود فرد، شخص دیگر، یک گروه یا حتی اشیای بی‌جان اثر بگذارد. افکار ما می‌تواند به‌طور چشمگیری رفتار ما را تغییر دهد. رفتار ما، به‌نوبه خود، می‌تواند بر احتمال کسب چیزهایی که می‌خواهیم اثر بگذارد، فرکانس‌هایی که ما در فعالیت‌های خود تخریبی، از آنها استفاده می‌کنیم و همچنین بر توانایی ما برای گرفتن یک تصمیم خوب اثر دارد.

واقعیت این است که قدرت اراده چیزی نیست که شما داشته باشید یا آن را ندارید. این موضوع  ممکن است به‌طور طبیعی برای برخی صدق کند. اما این‌یک رفتار خواهد بود که اگر شما به آن تمایل داشته باشید، می‌تواند تمرین و یا آموخته شود.

نتایج مطالعه دانشگاه استنفورد “نقش حیاتی باورها در مورد قدرت اراده در عملکرد خودکنترلی را برجسته می‌کند”. این مطالعه گزارش می‌دهد که:
اگرچه مردم خواستار برگزاری تئوری منابع محدود و تئوری نامحدودی از قدرت اراده بودند، اما وظیفه اولیه طاقت‌فرسا را به همان اندازه خسته‌کننده یافتند، تنها برای کسانی که تئوری منابع محدود دارند، تا اندازه‌ای که آنها متوجه شدند، خستگی ناشی از وظیفه، رفتار بدتری را روی وظایف خودکنترلی پیش‌بینی می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، شرکت‌کنندگانی که تصور می‌کردند که قدرت اراده محدودی دارند، انجام مراحل خودکنترلی را به‌مراتب ضعیف‌تر از کسانی که اعتقاد داشتند که پس از انجام همان فعالیت اولیه، قدرت اراده یک منبع بی‌پایان است، عمل کردند.
این پژوهش این ایده را تأیید می‌کند که درک ما از قدرت اراده‌مان اینکه انجام وظایف، قدرت اراده را می‌طلبد، شکل می‌دهد.

کسانی که معتقد بودند که قدرت اراده دارند، کنترل بیشتری داشته‌اند. بنابراین، متوقف ساختن بهانه‌ای که شما هیچ اراده‌ای ندارید، قابل انجام است. البته اگر باور داشته باشید.

۲- ضعف‌های خود را اعتراف کنید

در بعضی مواقع، رفتار با نظم فردی به‌ناچار به معنی مقاومت در برابر وسوسه‌ای است که کاری را سرگرم‌کننده تر از مسئولیتی که در فهرست کارهای شماست، نشان می‌دهد. بنابراین، اگر می‌دانید که گاهی اوقات باید در برابر وسوسه مقاومت کنید، ایده خوبی است. بدانید برخی مواقع نباید وسوسه وجود داشته باشد.

ضعف‌های شما چیست؟ چه فعالیت‌هایی، غذاهایی و مواد اولیه‌ای شمارا به رفتار در راه‌هایی که با بهره‌وری، کارایی و رفاه شما مقابله می‌کند، تسخیر می‌کند؟ اولین قدم برای شکست این نقاط ضعف، شناسایی مواردی است که به‌طور منظم نیت‌های خوب شمارا از بین می‌برند.

همان‌طور که Peter Bregman بازنشسته دانشگاه هاروارد اشاره می‌کند:

تغییر عادت طول نمی‌کشد، اما سخت است. واقعاً سخت. اما هنگامی‌که به عادت‌های ضد تولید تبدیل می‌شود،  تبدیل این واکنش به چیزی که سالم و سازنده‌تر است، ضروری خواهد بود. گام اول این است که از واکنش‌های خودتان آگاه باشید. شما اگر ندانید که چه‌کاری انجام می‌دهید، نمی‌توانید چیزی را عوض کنید.

دانستن نقاط ضعف خود، به‌طوری‌که بتوانید آنها را به‌طور مؤثر رهبری کنید، نیازمند خودآگاهی است (اولین چهار ستون هوش هیجانی). همچنین ، خودآگاهی به شما یک چشم‌انداز بهتر برای شناسایی صفاتی که به خوبی به شما خدمت می‌کنند و صفاتی که به شما خدمت نکرده‌اند، می‌دهد.

اگر شما بتوانید عادت‌های بد خود و زمانی که شما آنها را انجام می‌دهید را شناسایی کنید، می‌توانید رفتار خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. یک عادت بد که تقریباً همه افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دنیای پر سروصدای اعلان‌ها است. همان‌طور که قبلاً گفتیم:
در روزهای عادی، مردم از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب، تلفن‌های خود را بیش از ۱۵۰ بار چک می‌کنند. و این فقط گوشی‌هایشان است!

نظم - نظم فردی

در حقیقت، علم ثابت می‌کند که اعلان‌ها عمدتاً برای ما بد است. بر اساس یک مطالعه از مجله روانشناسی تجربی، وقفه‌های کوتاه‌مدت به مدت دو ثانیه، برای دو برابر شدن تعداد اشتباهات ساخته‌شده در یک کار کافی است.

چنین وقفه‌های کوتاهی به‌شدت مخرب بوده، زیرا جریان انجام یک وظیفه را با هدایت توجه به‌جایی دیگر می‌شکنند. برای شرکت‌کنندگان در این مطالعه دشوار است که به‌درستی روی وظیفه در دستشان تمرکز کنند.

برای جبران مشکلاتی ناشی از اعلان‌ها، ما باید وظایف چندگانه‌ای را انجام دهیم. تلاش خواهیم کرد تا یادآوری‌های مربوط به رویدادهای آینده را ارزیابی کنیم یا سؤالات را پاسخ دهیم، درعین‌حال کارمان را به‌پایان برسانیم.

این غالباً اغراق‌آمیز است. چند وظیفه سازی، سالانه ۴۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. چراکه این از دست دادن بهره‌وری، اغلب باعث افزایش استرس و ایجاد چرخه اختلال می‌شود.

قبل از اینکه بتوانید آن نشانه را برای سایت‌هایی که عکس‌های بچه گربه‌های ناز را می‌گذارد حذف کنید، پیام جدید یا پیام نوشتاری که اخیراً دریافت کرده‌اید را بررسی کرده یا برای یک مسیر جدیدی که شمارا به‌جای استارباکس به ورزشگاه می‌برد، برنامه‌ریزی کنید.

شما باید اذعان کنید که بچه گربه‌ها، اعلان‌ها و استارباکس نقاط ضعف شما هستند. اما، هنگامی‌که آنها در رادار شما خواهند بود، شما در کنترل هستید. شما می‌توانید گزینه‌های منظم‌تر و مسئولانه را اولویت‌بندی کنید.

۳- استفاده از اهرم‌های هدف برای مقابله با وسوسه‌ها

همه‌چیز خوب است . و عالی می‌شود که حواستان را در جاده پیش رو بگذارید؛ اما، اگر شما نخواهید به آنها توجه کنید، احتمالاً باید منحرف شوید. تنظیم اهداف SMART به شما کمک می‌کند تا عادت‌های بد را که معمولاً شمارا تضعیف می‌کنند، بیرون بریزید.
SMART مخفف کلمات زیر است:
• خاص (Specific)
• قابل‌اندازه‌گیری (Measurable)
• قابل‌دستیابی (Attainable)
• مرتبط (Relevant)
• به‌موقع (Timely)

نظم فردی - رشد کاری - موفقیت - کسب و کار

تعیین اهدافی که این معیارها را برآورده کند، موفقیت شمارا تنظیم خواهد کرد و احتمال بیشتری برای دریافت نتایج واقعی خواهید داشت. در اینجا این سؤال مطرح است که این موضوع در تمرین چگونه به نظر می‌رسد؟

شما خواهید دانست که تمایل دارید، ایمیل‌های خود را از همکارانی که همیشه پاسخشان را خودشان پیدا کرده‌اند، دریافت کنید. شما گذر زمان را از دست می‌دهید و از لیست کارهای خود رنج می‌برید.
در این سناریو، اهداف SMART شما برای متلاشی کردن عادت ایمیل ممکن است چنین باشد:
قبل از اینکه ۲۰ دقیقه به ایمیل پاسخ دهم، یک کار که در لیست کارهایم است را انجام خواهم داد. تکرار در صورت لزوم.

این هدف خاص است (۱ مورد انجام شود/ ۲۰ دقیقه ایمیل‌ها پاسخ داده شود)، قابل‌اندازه‌گیری است (اگر شما می‌توانید تا ۲۰ بشمارید، آن است)، قابل‌دستیابی است (تنظیم شرایط به‌عنوان نیاز برای ایجاد اهدافی که برای شما کار می‌کند)، مرتبط است (به‌طور خاص چالش شمارا برمی‌انگیزد، وظایف خود را از طریق ایمیل همکار خود تغییر دهید) و به‌موقع (این هدف می‌تواند چندین بار در روز تکرار شود، تقویت یک حلقه بازخورد موفق).

به‌طور استراتژیک، زوج اهداف SMART و قدرت اراده‌ی بزرگ شما تحولی است. شما اوج تولیدکنندگی را خواهید دید.

۴- یک گام را فقط در یک زمان بردارید

اگر یک هدف بیش‌ازحد بزرگ باشد، غرق شدن آسان است. آن‌هم چه غرق شدنی؛ درواقع شما همه‌چیز را از دست می‌دهید. بنابراین، برای اهداف بزرگ‌تر، آنها را به قطعات کوچک‌تری که آسان مدیریت می‌شوند تبدیل کنید.

Deep Patel، نویسنده افسانه Paperboys: یازده اصل موفقیت را به اشتراک می‌گذارد:
به‌دست آوردن نظم فردی و کار برای ایجاد یک عادت جدید می‌تواند در ابتدا دلهره‌آور باشد، به‌ویژه اگر شما بر روی تمام وظیفه‌ای که در دست دارید تمرکز کنید. برای جلوگیری از احساس تهدید، آن را ساده کنید.

هدف خود را به گام‌های کوچک‌تر قابل انجام، تقسیم کنید. به‌جای تلاش برای تغییر همه‌چیز از اول، بر انجام یک کار به‌طور مداوم تمرکز داشته و استاد خود در نظم فردی، با در ذهن داشتن هدف باشید.

این از دلسرد شدن شما هنگام ایجاد یک تمرین جدید نظم فردی، جلوگیری می‌کند. پس از همه اینها، شما احتمالاً چیزهایی را که واقعاً دوست دارید درازای قدرت فوق‌العاده بهره‌وری جدیدتان از دست می‌دهید. بنابراین، با اجرای اهداف بزرگ‌تر با یک برنامه عملی، خود را برای موفقیت آماده کنید.

برنامه‌های عملیاتی لیست‌های ساخت یافته یا صفحات گسترده‌ای هستند، که دقیقاً همان چیزی را که باید انجام شود، توسط چه کسی و چه زمانی را مشخص کند. از این نمونه‌های برنامه عملیاتی رایگان از Smart Sheet استفاده کنید، تا اهداف شما قابل تبدیل به بخش‌های کوچک‌تر و گام‌های عملی باشد. سپس هدف را فقط یک گام کوچک در یک زمان محو کنید.

۵- اولویت‌بندی

نظم فردی در مورد خودکنترلی است. این همچنین در مورد گرفتن تصمیم خوب خواهد بود. نظم فردی تصمیم می‌گیرد که به به جای نوشیدن سه فنجان قهوه در هنگام چرخ زدن در علاقه‌مندی‌های جدیدتان در فیسبوک، با پروژه‌ای که شمارا با ترس روبرو می‌کند مقابله کنید.
پس چگونه می‌توانیم عاقلانه تصمیماتمان را انتخاب کنیم؟ اولویت‌بندی راه حل این مشکل است.

نظم - اولویت - مدیریت کسب و کار

راهنمای مدیریت زمان توضیح می‌دهد:
اولویت‌بندی در مورد انتخاب گزینه‌های کاری است که باید انجام دهید و چیزهایی که نباید انجام دهید. برای اولویت‌بندی مؤثر، شما باید بتوانید آنچه را که اهمیت دارد تشخیص دهید.

وظایف مهم و یا با اولویت بالا، وظایفی هستند که به ما در دستیابی به اهداف بلند مدتمان کمک می‌کنند، یا می‌توانند پیامدهای معنادار و قابل‌توجه طولانی‌مدت دیگری داشته باشند.

اما، چه استراتژی برای اولویت‌بندی وظایف شما کارآمدتر است؟

درواقع در پروژه‌های مهلت‌دار، اولویت برای پروژه‌ای است که وقت آن رو به تمام شدن خواهد بود و مهلتی ندارد. وظایفی هم که باید تکمیل شود تا دیگر هم‌تیمی‌ها بتوانند بخش مربوط به خود را انجام دهند، باید نسبتاً دارای اولویت بالا باشند. اما در مورد چیزهای دیگر چه؟

Sherrie Campbell، روانشناس و کارآفرین توصیه می‌کند:
همان‌طور که نظم فردی روزانه خود را برای اینکه ببینید چه‌کاری نیاز به تلاش بیشتری دارد، خودتان طراحی می‌کنید؛ استرس‌های بزرگ خود را نیز از خودتان دور کنید. وقتی اولین وظایف استرس زا را انجام می‌دهید، نه تنها این کار را با سازگاری بیشتری آغاز می‌کنید، بلکه در طول بقیه روز خود، دیگر کمتر استرس دارید و به شما امکان می‌دهد که در دیگر فعالیت‌های کم‌اهمیت خود، مؤثر تر باشید. به‌این‌ترتیب، شما یاد می‌گیرید که سختی را به عظمت تغییر دهید.

این ذهنیت “بهترین را برای آخرین نگه‌دار” می‌تواند یک انگیزه بزرگ باشد. از بین بردن بزرگ‌ترین و زشت‌ترین وظایف اولیه، بقیه روز را لذت‌بخش تر می‌کند. بنابراین، نه تنها مؤثر تر خواهد بود، بلکه شما نیز بعدازظهر آرامش‌بخش خود را پاداش خواهید گرفت.

۶- شفقت خود را نشان دهید

در مسیر افزایش نظم فردی، محدودیت‌هایی وجود دارد. شما فقط یک انسان هستید. محدودیت‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند، اما آنها شاخص شکست نیستند. واکنش شما نسبت به محدودیت‌ها (و موفقیت‌ها) بسیار مهم‌تر از خود محدودیت‌ها و موفقیت‌ها است.

اجازه ندهید اولین شکستتان (یا دوم یا سوم یا چهارم) تلاش‌های شمارا از بین ببرد. واکنش شدید و با قضاوت (و یا رها کردن به‌طور کامل) به شما خدمت درستی نمی‌کند. Christopher Germer ، مربی ذهن‌گرایی و همکار بازاریابی هاروارد، توصیه می‌کند که برای نجات از یک شکست، ممکن است نیاز باشد که خودخواه باشید.

برای نجات خود چه‌کار می‌کنید. شروع به مقابله مؤثر با این موقعیت می‌کنید؟ شما باید با خودتان با همان مهربانی و حمایتی که برای دوست خود فراهم کرده‌اید،رفتار کنید.

یک تحقیق جامع و قابل‌توجه وجود دارد که نشان می‌دهد که خودخواهی به‌شدت با انعطاف‌پذیری احساسی همراه است، ازجمله توانایی‌هایی تسکین دهنده ما هستند، اشتباهات ما را تشخیص می‌دهند، از آنها یاد می‌گیرند و ما را به موفقیت می‌رسانند.

به‌جای اینکه یک چارچوب ذهنی خود شکست‌خورده و منفی گرا باشید، لغزش‌ها را به‌عنوان بخش اجتناب‌ناپذیر از روندی که در آن هستید، قبول کرده، سپس خود را ببخشید و حرکت کنید. سپاسگزارم برای درسی که آموخته‌اید. موفقیت‌های خود را فراموش نکنید. ایجاد یک عادت جدید از نظم فردی تلاش زیادی می‌طلبد.

یک راه عالی برای باانگیزه ماندن این است که پیروزی‌های خود را بپذیرید. همان‌طور که در مقاله ما در مورد جلوگیری از فرسودگی اشاره کردیم:
تمرکز بر موفقیت‌های تان به شما یادآوری می‌کند که کار شما واقعاً تأثیر می‌گذارد، منجر به درک معنای پشت تلاش‌های شما می‌شود.

۷- به ناراحتی‌ها رسیدگی کنید

ایجاد عادت‌های جدید به معنی از بین بردن عادت‌های قدیمی است. این ناگزیر عجیب‌وغریب، خارق‌العاده، ناراحت‌کننده و دیگر موارد به نظر می‌رسد و مشکلی ندارد.

نظم فردی - نظم - موفقیت
احساس عجیب‌وغریب بخشی از روند رشد است. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، به‌اندازه کافی خود را منعطف کنید تا مؤفق به ایجاد تغییر معنی‌داری باشید. مقاله Forbes به نام “۵ روش اثبات‌شده برای به‌دست آوردن نظم فردی” گزارش می‌کند که:

Charles Duhigg، نویسنده‌ی قدرت عادت، توضیح می‌دهد که رفتارهای از روی عادت به بخشی از مغز به نام ganglia basal که یک بخش مغز مرتبط با احساسات، الگوها و خاطرات است مربوط می‌شود.

از سوی دیگر، تصمیم‌گیری‌ها در قشر مقدمه‌ای ساخته می‌شود که یک منطقه کاملاً متفاوت است. هنگامی‌که یک رفتار عادت می‌شود، ما استفاده از مهارت‌های تصمیم‌گیری را متوقف می‌کنیم و به‌جای این به‌صورت اتوماتیک عمل می‌کنیم.

بنابراین، شکستن یک عادت بد و ایجاد یک عادت جدید نه تنها باعث خواهد شد تصمیمات فعالانه اتخاذ شود، بلکه اشتباه به وجود می‌آید. مغز شما به تغییر در حمایت ازآنچه که برنامه‌ریزی‌شده است، مقاومت خواهد کرد. راه‌حل؟ درک اشتباه.

تصدیق کنید که مدتی طول خواهد کشید که احساس درست، خوب و طبیعی نسبت به رژیم جدید خود پیدا خواهید کرد. ذهن خود را برای چیزهای عجیب‌وغریب و ناراحتی‌ها آماده کنید. و به خودتان یادآوری کرده که این کار درست است.

 

۸- متمرکز ماندن

نظم فردی واقعی، یک هدف برای بررسی لیست کارهایتان و سپس حرکت در مسیر زندگی خودتان نیست. این یک تمرین طولانی‌مدت زندگی است. این به این معنی است که شما باید برای حفظ عادت متمرکز شوید.

چشم خود را بر روی ارزش (که در طول زمان تکامل‌یافته است) تقویت انگیزه و راه حل‌های خود متمرکز کنید. Sherrie Campbell، در مقاله “۸ راه برای ایجاد عادت منظم” توصیه می‌کند.

هرروز قبل از شروع روزتان اهداف خود را بررسی کرده، یا اهداف خود را برای روز بعد قبل از رفتن به خواب تنظیم کنید . آنچه در کوتاه‌مدت و درازمدت می‌خواهید به‌دست آورید را به تجسم بکشید. این به شما کمک خواهد کرد که مهم‌ترین اهداف خود را برای لیست روز بعد تعیین کنید.

همان‌طور که تصور کرده‌اید، خودتان را در راه رسیدن به اهداف خود ببینید و تصور کنید که احساس موفقیت را همراه با این خواهید داشت. به‌این‌ترتیب شما روز خود را با یک ذهنیت مثبت و مؤثر شروع می‌کنید.

رشد کسب و کار - موفقیت

انجام یک بررسی ذهنی روزانه از اهداف خود یک عمل عالی برای پیروی است. و اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، یک هیئت‌مدیره چشم‌انداز ایجاد کنید. هیئت‌مدیره چشم‌انداز، کلاژ تصاویر و متن است که اهداف را به شما یادآوری می‌کند.

اگر شما (مانند بسیاری از ما) با انجام دادن یک کار آن را یاد می‌گیرید، ایجاد یک هیئت‌مدیره چشم‌انداز کمک خواهد کرد که اهدافتان را در مغز خود قرار دهید. و اگر شما یک یادگیرنده بصری هستید، دیدن تصاویری که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید و به شما الهام می‌بخشد، کمک می‌کند تمرکز خود را در مسیر طولانی حفظ کنید.

همان‌طور که اهداف شما در حال تکامل است، تابش‌های جدیدی را ایجاد کرده تا واقعیت جدید خود را بازتاب دهید. هر روشی که برای حفظ تمرکز خود انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که سهام خود را در طول زمان به‌طور منظم، برای ارزیابی جایی که هستید و جایی که در سردارید باشید، به‌دست می‌آوردید.

۹- منابع داخلی خود را با خود مراقبتی رشد دهید

انسان ها برای عملکرد خود به آب و غذا نیاز دارند. اما، آنها خیلی بیشتر از همه نیازمند به رشد هستند. اگر می‌خواهید بازی نظم فردی خود را تقویت کنید، برنامه‌ریزی کرده، که منابع موردنیاز برای موفقیت خود را به‌دست بیاورید.
خود مراقبتی تمرین بررسی خود برای تعیین اینکه کدام‌ یک از منابع شما خالی است و سپس اقدام به پر کردن آنها است. آیا شما خسته‌اید؟ شما نیاز به استراحت دارید آیا شما گرسنه هستید؟ زمان برای میان وعده سالم فرارسیده است.
اجازه ندهید کسی به شما بگوید که خود مراقبتی خودخواهی است. همان‌طور که این مقاله LifeHacker به خوبی عنوان‌بندی شده است:
خود مراقبتی پاداش نیست. این بخشی از روند است.

اگر می‌خواهید منابع نظم فردی بیشتری داشته باشند، ضروری است که نیازهای اصلی بیولوژیکی‌تان را برآورده سازید. خود مراقبتی شامل نیازهای اساسی و فراتر از آن است. به یاد داشته باشید که منابع ذهنی و عاطفی‌تان را نیز تازه کنید.

وقتتان را با دوستان و آشنایان بگذرانید. وقت‌هایی را نیز تنها باشید. یک تمرین مدیتیشن را پرورش دهید. به باشگاه سر بزنید. هیچ راه‌حلی برای اندازه‌گیری مناسب خود مراقبتی وجود ندارد. تمرین خود مراقبتی باید متناسب با نیازهای خود مراقبتی باشد.
یک ماشین بدون سوخت حرکت نخواهد کرد و شما هم نمی توانید حرکت کنید. تمرین خود مراقبتی یک ضرورت برای دستیابی به نظم فردی است اما جایگزین خوبی نیست.
همان‌طور که در مقاله “نکات سلامتی از کارآفرینان موفق و کارشناسان بهداشت” به اشتراک گذاشته‌ایم:

کارآفرینان از مردم هستند شما هم یک شخص و  سزاوار مراقبت از خود، حتی در میان کار و یا در حال اجرا یک کسب‌وکار هستید. نه تنها این امر، بلکه اگر بهترین احساس را به کار خود ندارید و از آن رنج می‌برید و کار نیز از شما رنج می‌برد، نتییجه می گیریم که کسب‌وکار خود را رها کنید.

نظم فردی شمارا موفق‌تر و به‌احتمال‌زیاد، شادتر می‌کند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که دارای نظم فردی بسیار پیشرفته هستند، اساساً برای موفقیت خود، اجتناب از شرایطی که باعث ناراحتی و وسوسه آنها می‌شود را برای خودتنظیم می‌کنند. این منجر به درگیری کمتر و احساسات منفی کمتر می‌شود.
نظم فردی مزایای فراوانی ازجمله بهره‌وری، شادی، موفقیت و دیگر مزایا را ارائه می‌دهد. شما فقط باید آن را انجام دهید.

۲- نظم کسب‌وکار چیست؟

نظم کسب‌وکار، وظایف عملیاتی هستند که از وجود شرکت پشتیبانی می‌کنند. همچنین نظم می‌تواند به‌عنوان توابع یا تخصص موردتوجه قرار گیرد. نظم کسب و کارهای مشترک عبارت‌اند از مدیریت، بازاریابی، فناوری اطلاعات و مالی.

شما ممکن است انضباط کسب‌وکار را به‌عنوان پایه‌ای برای اجرای ایده‌های تان ببینید. شرکت‌ها اغلب از نظم تجاری، با توجه به‌اندازه، تنظیمات و نیازهای بازار، به‌طور متفاوت استفاده می‌کنند. کارآفرینی با کسب‌وکار مبتنی بر خانه، امکان دارد تمام توابع موجود در هر نظم را انجام دهد.

استراتژی

صاحب یا مدیر هر کسب‌وکاری باید یک نقشه را طراحی کند. یک طرح تجاری استراتژیک هدف شرکت را مشخص می‌کند. طرح‌های استراتژیک، آنچه را که شرکت انجام می‌دهد و چگونگی اتفاق افتادن آن را، تعریف خواهند کرد.

مفهوم کلی در یک طرح کسب‌وکار بسیار مهم است، اگرچه، اغلب شامل مشخصه‌های قابل‌اندازه‌گیری نیز می‌شود. یک زنجیره راه‌اندازی کافی‌شاپ ممکن است برنامه‌ریزی برای باز کردن سه فروشگاه در شعاع ۲۰ مایلی برای سال سوم عملیات باشد.

برخی از مشخصه‌هایی که یک طرح کسب‌وکار استراتژیک آن را شامل می‌شود، تعداد کارکنانی که شرکت استخدام می‌کند و چه کسی مسئولیت‌های اجرایی را پر کرده است.

بازاریابی

یک گفت‌وگو رایج در کسب‌وکار این است که “هیچ‌چیز تا زمانی که کسی چیزی را به فروش نرساند رخ نمی‌دهد “. بازاریابی این است که چگونه آگاهی از محصول یا خدمات خود را بالا ببرید. این انضباط شامل برقراری ارتباط با یک مخاطب هدف و متقاعد کردن آن مخاطب برای اینکه محصول شما بهترین انتخاب است، خواهد بود.

تلاش‌های بازاریابی شرکت‌ها می‌تواند ترکیبی از تبلیغات، ترویج، فروش مستقیم و مدیریت ارتباط با مشتری باشد. نوع کسب‌وکار، شرایط بازار و سطح رقابت بر یک استراتژی بازاریابی شرکت تأثیر می‌گذارد. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک ممکن است بیشتر به مراجعه و فروش مستقیم، به‌خصوص در چند سال اول تکیه کنند.

خدمات

برخی از صاحبان کسب‌وکار، خدمات مشتری را به‌عنوان توسعه بازاریابی می‌بینند. شما باید بدانید که انتظارات مشتریان چیست و از همه مهم‌تر مشتریان شما چه کسانی هستند. خدمات در سراسر ارتباط مشتری و شرکت اتفاق می‌افتد. درک مشتریانتان از اینکه چگونه نیازهای آنها را برآورده می‌کنید، اغلب تعیین خواهد کرد که آیا وفادار هستند یا خیر.

توانایی رفع نارضایتی بالقوه مشتریان به‌اندازه رفع نیازهای آنها اهمیت دارد. بازیابی خدمات شامل پاک‌سازی سوءتفاهم‌ها، جبران اشتباهات و انعطاف‌پذیری در صورت نیاز به تغییرات است.

مدیریت مالی

برای رشد وزنده ماندن، صاحب هر کسب‌وکاری نیاز به مدیریت درآمد و هزینه‌های شرکت دارد. برخی از صاحبان، نمایندگان شخص ثالث را برای انجام وظایف حسابداری استخدام می‌کنند. دیگران این کار را در خانه انجام می‌دهند. علاوه بر ضبط جریان نقدی ورودی و خروجی، مدیریت مناسب پول شامل تعیین نرخ پرداخت و طرح سود است. ب

یشتر طرح‌های مالی نیاز به محاسبه چگونگی جبران سرمایه بعد از هر بازپرداخت وام‌ دارند. برنامه‌ریزی مالی جامع شامل تعیین چگونگی تأمین رشد بالقوه شرکت است. بعضی از صاحبان کسب‌وکار همچنین برای مشکلات احتمالی توسط یک صندوق احتمالی، برنامه‌ریزی می‌کنند.

۳- چهار روش اثبات‌شده برای کسب نظم فردی

بسیاری از ویژگی‌های مهم وجود دارد که می‌تواند به دستاوردها و شادی فرد کمک کنند، اما تنها نظم فردی وجود دارد که می تواند موفقیت‌های پایدار و بلندمدت را در تمام ابعاد زندگی ایجاد کند. ازلحاظ رژیم غذایی، تناسب‌اندام، اخلاق کاری یا روابط، نظم فردی، یکی از صفات موردنیاز برای رسیدن به اهداف، هدایت یک زندگی سالم و درنهایت خوشحال بودن است.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ توسط Wilhelm Hoffman، افرادی که دارای خودکنترلی بالایی هستند شادتر از کسانی می‌باشند که خودکنترلی ندارند. این مطالعه کشف کرد که این امر درست است، زیرا افرادی که نظم فردی داشتند قادر به مقابله با تعارضات هدف بودند.

این افراد زمان کمتری برای بحث در مورد رفتارهایی که صدمه به‌سلامتشان دارند، صرف کرده و تصمیمات مثبت را می‌توانند به‌راحتی اتخاذ کنند. نظم فردی اجازه نمی‌دهد که انتخاب‌ها را با فشار و یا احساسات دیکته کنند. در عوض، تصمیمات منطقی و آگاهانه‌ای را هرروزه بدون هیچ‌گونه احساس فشار و ناراحتی تحقق می‌بخشند.

برخلاف آنچه که اکثر مردم فکر می‌کنند، نظم فردی یک رفتار قابل یادگیری است. این نیاز به تمرین و تکرار هرروزه در زندگی‌تان دارد. برای بهبود نظم فردی‌تان، این ۴ راه اثبات‌شده را، برای به دستیابی به کنترل بهتر امتحان کنید.

این رژیم به شما کمک می‌کند عادت‌های خوب ایجاد کنید، عادت‌های بد را از بین ببرید و کنترل خود را با یک تغییر ساده در روال روزمره خود بهبود بخشید. بهبود نظم فردی‌تان به شما امکان می‌دهد که زندگی آزادتری با کمک کردن به شما در انتخاب‌های سالم و نه عاطفی، داشته باشید. امتحان کنید. خوشبختی‌تان به خاطر آن از شما تشکر می‌کند.

۱- حذف وسوسه ها

خودکنترلی را اغلب توجه به سخنان قدیمی، “از ذهن بیرون کن همان چه که از دیده بیرون است”، آسان تر می کند. حذف همه وسوسه ها و حواس پرتی ها از محیط اطراف تان یک گام بسیار مهم در هنگام کار برای بهبود نظم فردی است.

اگر شما در حال تلاش برای کنترل بهتر غذا خوردن تان هستید، غذای اضافی را حذف کنید. از کارکنان دفتر خود بخواهید که شما را از لیست ایمیل روزانه ناهار خارج کنند. اگر می خواهید تمرکز حین کار خود را بهبود ببخشید، تلفن همراه خود را خاموش کنید و به هم ریختگی میز خود را از بین ببرید.

اگر واقعا مشکل دارید، برنامه SelfControl را بر روی رایانه خود، برای غیرفعال کردن موارد حواس پرت کن وب سایت ها، فیس بوک، یوتیوب و حتی ایمیل استفاده کنید. به خودتان را برای موفقیت به وسیله از بین بردن تأثیرات بد آمادگی دهید.

۲- به‌طور منظم و سالم خوردن

مطالعات نشان داده‌اند که قند خون پایین اغلب باعث کاهش عزم فردی می‌شود. هنگامی‌که شما گرسنه هستید، توانایی شما برای تمرکز رنج‌آور خواهد شد. زیرا مغز شما حداکثر توانایی بالقوه خود را نشان نمی‌دهد. گرسنگی باعث دشوار شدن تمرکز بر روی وظایفی که در دست دارید می‌شود، و نه ذکر اینکه شما بدبخت و بدبین هستید.

بیشتر احتمال دارد که شما تضعیف خودکنترلی را در تمام حوزه‌های زندگی ما، مانند رژیم غذایی، ورزش، کار، روابط و دیگر احساس کنید. به‌منظور پیگیری، اطمینان حاصل کنید که شما به خوبی در هرروز با غذاهای سالم و وعده‌های غذایی هرچند ساعت یک‌بار کار خواهید کرد.

من شخصاً اطمینان دارم که همیشه باید بادام یا شیر در دست داشته باشم. این تنقلات اطمینان حاصل می‌کند که من بتوانم مقدار پروتئین و چربی‌های سالم را در طول روز، هر وقت که نیاز بود دریافت کنم. خوردن، اغلب سطح قند خون شمارا تنظیم می‌کند و مهارت‌های تصمیم‌گیری و تمرکز شمارا بهبود می‌بخشد. به مغز شما اجازه می‌دهد به‌جای رسیدن به شکمتان روی اهداف و اولویت‌ها تمرکز کند.

۳- برنامه برای تفریحات، درمان‌ها و جایزه برای خودتان

نظم فردی شما به این معنی نیست که رژیم جدیدتان باید کاملاً سرد، سخت و یا مانند اعدام باشد. در حقیقت، حق تکان خوردن به خود ندادن، اغلب منجر به شکست، ناامیدی، و رفتن به شیوه‌های قدیمی‌تان می‌شود. درحالی‌که به تمرین خودکنترلی می‌پردازید، تفریحات، درمان‌ها و جایزه‌های خاصی را برای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

برنامه ریزی - موفقیت - نظم فردی

رژیم غذایی؟ روز شنبه را به‌عنوان روز بستنی تعریف کنید. تلاش برای کم کردن وزن؟ پس از گذشت یک ماه از سالن بدنسازی، با ماساژ فانتزی خود را درمان کنید.

تلاش برای کنترل ولخرجی‌هایتان؟ در روز یکشنبه ۲۵ دلار پول خود را در بازار خرج کنید. (کارت‌های اعتباری را در خانه بگذارید و فقط پول نقد با خود به همراه ببرید). نظم فردی می‌تواند سخت باشد. به تلاش‌های خود پاداش دهید.

۴- خودت را ببخش و به جلو حرکت کن

ایجاد یک شیوه جدید تفکر، همیشه با برنامه‌ریزی میسر نخواهد شد. شما صعود و سقوط، موفقیت‌های افسانه‌ای و ناامیدی از شکست‌ها را خواهید داشت. کلید نگه‌داشتن حرکت روبه‌جلو است. هنگامی‌که به‌عقب رفتید، اعتراف کنید که چه چیزی باعث آن شده و به حرکت خود ادامه دهید.

اینکه درگیر گناه، خشم، و یا سرخوردگی شوید، آسان است، اما این احساسات به ساختن نظم فردی کمک نمی‌کند. در عوض، از سقوط در طرح خود به‌عنوان تجربه یادگیری برای آینده استفاده کنید. خودتان را ببخشید و به زین ASAP برگردید. هرچقدر بیشتر از بازی خود خارج شوید، اینکه در جهت مثبت قرار بگیرید، سخت‌تر است.

۴- هشت کلید نظم، که صاحبان کسب و کار برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارند

کارآفرینان مردمی هستند که ایده‌های جدیدی را می‌سازند و سپس آن را درون یک کسب‌وکار جدید تجاری‌سازی می‌کنند. اغلب مردم در این فکر هستند که بخش سخت آن، مربوط به ایده پردازی می‌شود و بخش آسان آن تبدیل کردن به کسب‌وکار است.

بااین‌حال، در تجربه من به عنوان یک مربی برای کارآفرینان، اکثر شکست‌هایم که می‌بینم مربوط به شروع و رشد یک کسب‌وکار است، نه راه‌اندازی راه‌حل.
این موضوع برای من بسیار شگفت‌انگیز است، زیرا ساختن یک کسب‌وکار علم پرسرعتی نیست.
هر کشوری دارای چندین مدرسه کسب‌وکار خوب خواهد بود، هزاران کتاب در مورد این موضوع در آنها وجود دارد، و در سطح پایه، بدون توجه به دامنه آنها، نظم ساختن همه کسب‌وکار اساساً یکسان است.
درواقع، من می‌توانم مجموع تجارب کسب و کار خودرا به هشت نظم کلیدی تقسیم کنم:

۱- با تمرکز کامل و مداوم بر روی مشتری شروع کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌های شکست کسب‌وکار این است که، اجازه دهید شور و شوق شما برای یک راه‌حل جهت متقاعد کردن شما که هر کس یکی را می‌خواهد نشان دهد.
تا زمانی که به تحقیقات بازار نپرداختید و به مشتریان واقعی گوش نداده‌اید، به چیزی فکر نکنید. سپس فرض کنید که مشتریان در طول زمان تغییر خواهند کرد، بنابراین گوش دادن را هرگز متوقف نکرده و به آن اهمیت دهید.

۲- یک طرح کسب‌وکار ویژه و با جزئیات را فرموله و پذیرش کنید

یک کسب‌وکار موفق نیاز به تمرکز دارد، نیاز مشتری را با یک راه‌حل خاص برای یک قیمت و هزینه مشخص تعریف کنید. به‌طورمعمول، هدف این است که پول کافی برای پایدار بودن و بازگشت سرمایه‌گذاری اجزاء ایجاد شود. یک طرح نوشته‌شده برای ارتباط با دیگران می تواند مفید باشد.

۳- تیم را با مهارت‌ها و تجربه‌های مناسب بیارایید

بیشتر کارشناسان بر این باورند که یک تیم عالی مهم‌تر از یک محصول عالی است. تیم ایده آل شامل حداقل یک متخصص در راه‌حل و حداقل یک شخص باتجربه در کسب‌وکار خواهد بود. آنها با یکدیگر استانداردهای همکاری و فرهنگ را ایجاد می‌کنند، که باعث ساختن و یا شکست این شرکت می‌شود.

موفقیت - نظم - کسب و کار - مدیریت

۴- هر دلار کسب‌وکار را به‌عنوان یک شخص تلقی کنید

صاحبان کسب‌وکار جدید، اغلب سریع به‌صرف سرمایه‌گذاری خارجی می‌پردازند و سریعاً کارهای حسابداری کسب‌وکار را به نمایندگان مدیریت حسابداری می‌سپارند. کارآفرینان موفق، به‌احتمال‌زیاد کسب‌وکار خود را خودشان راه اندازی کرده و از نظارت شخصی، برای تأیید و بهبود هر چک استفاده می‌کنند.

۵- از خودی و بیگانه به‌طور مؤثر یاد بگیرید

اگر مردم ندانند که شما چه انتظاراتی دارید، نمی‌توانند برای شما کار کنند و پیام‌ها نیز باید روزانه آپدیت شود.  اگر نتوانید به مشتریان و شرکای خود بگویید که چرا، چگونه، و آنچه آنها نیاز دارند و آنچه شما ارائه می‌دهید چیست؛ شمارا پیدا نخواهند کرد و یا از شما خرید نمی‌کنند. ارتباط باید فعال باشد، نه واکنش‌پذیر.

۶- حس کنجکاوی فوری از خود نشان دهید

در دنیای امروز، بازار حتی سریع‌تر از فناوری پیشرفت می‌کند. زمان در همه‌چیزهایی است که شما انجام می‌دهید. مسابقه کسب‌وکار به‌سرعت نیست؛ هیچ خط پایانی وجود دارد، فراتر از آن است که تیم شما بتواند استراحت کند و لذت ببرد. هدایت تیم خود را به سمت لذت بردن از مسیر و همچنین مقصد هدایت کنید.

۷- مدیریت کسب‌وکار با معیارها و اهداف

سخت کار کردن برای رسیدن به موفقیت نیاز است، اما برای تنها این امر کافی نیست. اهداف کسب‌وکار نیاز به تعیین و سنجش پیشرفت و موقعیت در برابر رقابت دارند. معیارها یک فرهنگ نتایج محور را هدایت می‌کند که منجر به بهبود مداوم کیفیت، چرخه موردنیاز و شناخت موفقیت می‌شود.


بیشتر بخوانید: ۵ راز طلایی که شما را تبدیل به یک کارافرین فوق موفق می کند


۸- تقویت سختی ذهنی و انعطاف‌پذیری

هر کسب‌وکار با موانع پیش‌بینی نشده‌ای مانند شرایط اقتصادی، بلایای طبیعی و چالش‌های رقابتی مواجه است. بنابراین تمرین انعطاف‌پذیری را خیلی زود شروع کنید. یکی از رایج‌ترین دلایلی که من برای ناکامی‌های موجود در راه‌اندازی می‌بینم؛ این است که کارآفرین به‌جای مبارزه با این چالش‌ها خیلی زود از آنها رد می‌شود.

من شک ندارم که شروع و رشد یک کسب‌وکار سخت است، حداقل به‌اندازه توسعه یک راه‌حل نوآورانه، مشکل خواهد بود. تفاوت این است که توسعه یک راه‌حل جدید، معمولاً نیاز به مهارت‌های تخصصی، تفکر خلاق و شور و شوق قوی دارد. درحالی‌که شروع کسب‌وکار بیشتر در مورد برنامه‌ریزی، اقدامات نظارتی و حل مسئله است. مسابقه را در نیمه‌راه از دست ندهید.

modiranevipteam

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید