12 روش برای متقاعد کردن اشخاص به شراکت با شما



من خودم را یک آدم مهربان تصور میکنم, ولی اعتقاد ندارم کاریزما یا جذبه دارم. کاریزماتیک بودن صفتی ست که در مورد آدمهایی مثل «جی لنو» یا «تونی رابینز» مصداق دارد.
به نطر میرسد «بیل کلینتون» هم کاریزما دارد. محافظهکاران سفت و سختی را میشناسم که نظرشان دربارهی ائ فقط بعد از پنج دقیقه مکالمه عوض شده است.
چنین تاثیری روی مردم عالی نیست؟ حس خوبی نخواهید داشت اگر بدانید میتوانید آدم هایی را که با شما ملاقات میکنند، وادار کنید دوستتان داشته باشند و بخواهند با شما کار کنند؟
تقریبا چند ساعت پیش چنین شخصی آمد دفتر کار من. همین اواخر, بعد از بازنشسته شدن مدیر مالی ام، مدیریت حساب اوراق قرضهام را به عهده گرفته بود. نمیخواهم این جوان تازه کار را زیاد تحویل بگیرم، چون از رفتن مدیر مالی قدیمیام ناراحت بودم. احساس میکردم (حسی غیر منطقی) که تنها شده ام. ولی فقط ظرف پنج دقیقه, مشغول صحبت دربارهی سیگار و هنر شدیم. نیم ساعت بعد, وقتی داشت اتاق را ترک میکرد« قرار بود جلسهمان 15 دقیقه باشد» به او قول کارهای بیشتری داده بودم. حتی یک نسخه از آخرین کتابم را به او دادم به اضافهی یک سیگار بیست دلاری. باید او به من سیگار تعارف میکرد.ولی خب این قدرت جذبه یا کاریزماست.
خیلی از فروشنده ها کاریزما دارند. همین که میبینیدشان, دوستشان دارید و از آنها خرید میکنید؛ حتی وقتی بهترین محصول یا بهترین قیمت را ندارند.
به نظر میرسد آدم های کاریزماتیک اینطور به دنیا میآیند. توانایی ذاتی و غیرعادی دارند در فروش همه چیزع حتی ایدههایشان. از قوانین مرسوم پیروی نمیکنند. زیاد میخندند. زیاد حرف میزنند.
آیا این افراد مهارت هایی دارند که بقیهی ما بتوانیم یاد بگیریم؟
خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: هنر برقراری ارتباطات تجاری را یاد بگیرید
اینجا 12 راه ارائه شده برای افزایش کاریزما و استفاده بیشتر از روابط تجاری. اغلبشان بر اساس قوانین هستند که توسط «چالدینی» در کتاب «اثرگذاری: روانشناسی اغوا» آمده است.
- آدم ها تمایل دارند با کسانی کار کنند که دوستشان دارند. پس جوری رفتار کنید که دوستتان داشته باشند. مؤدب و صبور باشید. از عجله کردن دوری کنید.
- مردم, جذب آدم هایی میشوند که سر حرفشان میایستند. یعنی اگر قولی میدهید, دقیقا چیزی را که گفتهاید انجام دهید. آنرا در همان زمان که گفتهاید یا حتی زودتر انجام دهید.
- مردم به آدم های خوشقلب اعتماد میکنند. وقتی به آنها توصیه ای میکنید که به آنها بیشتر از خودتان سود میرسانید, به خوش قلبیتان ایمان میآورند.
- مردم تمایل دارند با آدم هایی کار کنند که در کارشان متخصص باشند. پس اول از همه احتیاج دارید تا در زمینه فعالیتتان از طریق تمرین, تحقیق, تعلیل, آموزش و مطالعه تخصص پیدا کنید. بعد, کاری میخواهید ( مثل نوشتن مقاله, کتاب یا سخرانی) که مهارتهایتان را به مشتریان و شرکای تجاری بالقوهتان نشان دهید.
- مردم دوست دارند که سرمایهشان را در اختیار آدم های صادق, با اخلاق و درست قرار دهند. پس در مطالب بازاریابیتان (و هیچ جای دیگر) دروغ نگویید. راستگویی مؤثرتر است
- مردم به اشخاصی گرایش دارند که از نظر ظاهری, گیرا باشند, یا حداقل زننده نباشند. بنابراین تغذیه سالم داشته باشید. ورزش کنید. وزنتان را کنترل کنید. مرتب باشید. لباس مناسب بپوشید و به بهداشت فردیتان اهمیت دهید.
- مردم با آنهایی که واقعی به نظر بیایند, راحتترند. بهترین راه برای نشان دادن این که آدم عادی هستید, این است که صمیمی و دوستانه رفتار کنید و به بقیه علاقه مند باشید. عوض صحبت کردن از خودتان, درباره آنها سوال کنید. از آنها درباره سازمان, حرفه, صنعت و حتی خانواده وسرگرمیهایشان بپرسید
- مردم به افرادی که به آنها گوش میدهند و توجه میکنند, جواب میدهند. این کلیشه قدیمی یادتان باشد: شما دو گوش دارین و یک دهان؛ پس باید دوبرابر چیزی که میگویید, گوش دهید.
- مردم کنار کسانی که مثل خودشان هستند, احساس راحتی میکنند. رمز کار این است که یک مورد مشترک بین خودتان پیدا کنید. بعد, از همان برای برقراری رابطه استفاده کنید
- مردم جذب افراد فروتن میشوند. پس خودستایی نکنید و هیچوقت از میزان درآمدتان حرف نزنید
- مردم تحت تاثیر اشخاصی قرار میگیرند که پرمشغله به نظر میرسند. به این خاطر نباید هیچوقت به یک مشتری تاثیرگذار بگویید ائضاع کساد است؛ شما به او احتیاج دارید. به پزشکان فکر کنید. چه حسی به شما دست میدهد اگر به مطب یک پزشک بروید و تنها بیمار باشید. به تواناییاش شک نخواهید کرد؟ با این که از انتظار متنفر هستید؟ آیا احساس اطمینان بیشتری نمیکنید اگر اتاق انتظار را پر ببینید؟
- مردم تمایل دارند افراد مفید, دور و برشان باشد. افرادی که با آنها زندگیشان راحتتر میشود و در وقتشان صرفه جویی میکنند. در ضمن ترجیح میدهند با آدم های منعطف و انطباق پذیر سروکار داشته باشند؛ نه آدم های خشک.
کدامیک از این مهارتها را دارید؟ به خودتان برای داشتنشان تبریک بگویید و بیشتر رویشان کار کنید. نیاز به پرورش کدامیک دارید؟ نمی توانید یکشبه به وجودش آورید؛ ولی میتوانید و باید در طول زمان ایجادشان کنید.
خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: مدیریت زمان در کسب و کار
منبع : کتاب تبدیل رویا به ثروت نوشته مایکل مسترسون – انتشارات نگاه نوین
مدیران وی ای پی >>> ✅ آموزش های خاص برای مدیران خاص
مطالب زیر را حتما بخوانید
۵ ابزار حیاتی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید به آن مجهز شوید!
375 بازدید
ویدیو: با ۹ سوال سال گذشته را به فرصتی برای موفقیت در سال جدید تبدیل کنید !
888 بازدید
دارن هاردی : چگونه عادت های خوب را جایگزین عادت های بد کنیم ؟ (جایگزینی عادت ها)
1.13k بازدید
صفر تا صد انضباط فردی برای موفقیت در کسب و کار
1.22k بازدید
5 راز طلایی که شما را تبدیل به یک کارافرین فوق موفق می کند
1.53k بازدید
پاسخی بگذارید