جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • محصولات
    • تخفیفات ویژه
    • توسعه فردی مدیران و کارآفرینان
    • راه اندازی و رشد کسب و کار
  • مقالات
    • مقالات مرجع
    • توسعه فردی مدیران
    • ایده
    • راه اندازی کسب وکار
    • جذب و تامین سرمایه
  • ویدئوها
  • پادکست ها
  • درخواست مشاوره
  • درباره ما
  • تماس با ما
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
مدیران وی ای پی
  • خانه
  • محصولات
    • تخفیفات ویژه
    • توسعه فردی مدیران و کارآفرینان
    • راه اندازی و رشد کسب و کار
  • مقالات
    • مقالات مرجع
    • توسعه فردی مدیران
    • ایده
    • راه اندازی کسب وکار
    • جذب و تامین سرمایه
  • ویدئوها
  • پادکست ها
  • درخواست مشاوره
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود و ثبت نام

وبلاگ

مدیران وی ای پی بلاگ توسعه فردی مدیران 12 روش برای متقاعد کردن اشخاص به شراکت با شما

12 روش برای متقاعد کردن اشخاص به شراکت با شما

access_time2018/07/26
perm_identity ارسال شده توسط sohrabian
folder_open توسعه فردی مدیران
visibility 1.51k بازدید
مذاکره

من خودم را یک آدم مهربان تصور می­کنم, ولی اعتقاد ندارم کاریزما یا جذبه دارم. کاریزماتیک بودن صفتی­ ست که در مورد آدمهایی مثل «جی لنو» یا «تونی رابینز» مصداق دارد.

به نطر می­رسد «بیل کلینتون» هم کاریزما دارد. محافظه­کاران سفت و سختی را می­شناسم که نظرشان درباره­ی ائ فقط بعد از پنج دقیقه مکالمه عوض شده است.

چنین تاثیری روی مردم عالی نیست؟ حس خوبی نخواهید داشت اگر بدانید می­توانید آدم هایی را که با شما ملاقات می­کنند، وادار کنید دوست­تان داشته باشند و بخواهند با شما کار کنند؟

تقریبا چند ساعت پیش چنین شخصی آمد دفتر کار من. همین اواخر, بعد از بازنشسته شدن مدیر مالی­ ام، مدیریت حساب اوراق قرضه­ام را به عهده گرفته بود. نمی­خواهم این جوان تازه کار را زیاد تحویل بگیرم، چون از رفتن مدیر مالی قدیمی­ام ناراحت بودم. احساس میکردم (حسی غیر منطقی) که تنها شده ام. ولی فقط ظرف پنج دقیقه, مشغول صحبت درباره­ی سیگار و هنر شدیم. نیم ساعت بعد, وقتی داشت اتاق را ترک می­کرد« قرار بود جلسه­مان 15 دقیقه باشد» به او قول کارهای بیش­تری داده بودم. حتی یک نسخه از آخرین کتابم را به او دادم به اضافه­ی یک سیگار بیست دلاری. باید او به من سیگار تعارف می­کرد.ولی خب این قدرت جذبه یا کاریزماست.

 

خیلی از فروشنده ها کاریزما دارند. همین که می­بینیدشان, دوستشان دارید و از آن­ها خرید می­کنید؛ حتی وقتی بهترین محصول یا بهترین قیمت را ندارند.

به نظر می­رسد آدم های کاریزماتیک این­طور به دنیا می­آیند. توانایی ذاتی و غیرعادی دارند در فروش همه چیزع حتی ایده­هایشان. از قوانین مرسوم پیروی نمی­کنند. زیاد می­خندند. زیاد حرف می­زنند.

آیا این افراد مهارت هایی دارند که بقیه­ی ما بتوانیم یاد بگیریم؟

خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: هنر برقراری ارتباطات تجاری را یاد بگیرید

اینجا 12 راه ارائه شده برای افزایش کاریزما و استفاده بیش­تر از روابط تجاری. اغلب­شان بر اساس قوانین هستند که توسط «چالدینی» در کتاب «اثرگذاری: روان­شناسی اغوا» آمده است.

  1. آدم ها تمایل دارند با کسانی کار کنند که دوستشان دارند. پس جوری رفتار کنید که دوستتان داشته باشند. مؤدب و صبور باشید. از  عجله کردن دوری کنید.
  2. مردم, جذب آدم هایی می­شوند که سر حرفشان می­ایستند. یعنی اگر قولی می­دهید, دقیقا چیزی را که گفته­اید انجام دهید. آن­را در همان زمان که گفته­اید یا حتی زودتر انجام دهید.
  3. مردم به آدم های خوش­قلب اعتماد می­کنند. وقتی به آن­ها توصیه ای می­کنید که به آنها بیش­تر از خودتان سود می­رسانید, به خوش­ قلبی­تان ایمان می­آورند.
  4. مردم تمایل دارند با آدم هایی کار کنند که در کارشان متخصص باشند. پس اول از همه احتیاج دارید تا در زمینه فعالیت­تان از طریق تمرین, تحقیق, تعلیل, آموزش و مطالعه تخصص پیدا کنید. بعد, کاری می­خواهید ( مثل نوشتن مقاله, کتاب یا سخ­­رانی) که مهارت­های­تان را به مشتریان و شرکای تجاری بالقوه­تان نشان دهید.
  5. مردم دوست دارند که سرمایه­شان را در اختیار آدم های صادق, با اخلاق و درست قرار دهند. پس در مطالب بازاریابی­تان (و هیچ جای دیگر) دروغ نگویید. راست­گویی مؤثرتر است
  6. مردم به اشخاصی گرایش دارند که از نظر ظاهری, گیرا باشند, یا حداقل زننده نباشند. بنابراین تغذیه سالم داشته باشید. ورزش کنید. وزنتان را کنترل کنید. مرتب باشید. لباس مناسب بپوشید و به بهداشت فردی­تان اهمیت دهید.
  7. مردم با آن­هایی که واقعی به نظر بیایند, راحت­ترند. بهترین راه برای نشان دادن این که آدم عادی هستید, این است که صمیمی و دوستانه رفتار کنید و به بقیه علاقه مند باشید. عوض صحبت کردن از خودتان, درباره آن­ها سوال کنید. از آنها درباره سازمان, حرفه, صنعت و حتی خانواده وسرگرمی­های­شان بپرسید
  8. مردم به افرادی که به آنها گوش میدهند و توجه میکنند, جواب می­دهند. این کلیشه قدیمی یادتان باشد: شما دو گوش دارین و یک دهان؛ پس باید دوبرابر چیزی که می­گویید, گوش دهید.
  9. مردم کنار کسانی که مثل خودشان هستند, احساس راحتی می­کنند. رمز کار این است که یک مورد مشترک بین خودتان پیدا کنید. بعد, از همان برای برقراری رابطه استفاده کنید
  10. مردم جذب افراد فروتن می­شوند. پس خودستایی نکنید و هیچ­وقت از میزان درآمدتان حرف نزنید
  11. مردم تحت تاثیر اشخاصی قرار می­گیرند که پرمشغله به نظر می­رسند. به این خاطر نباید هیچ­وقت به یک مشتری تاثیرگذار بگویید ائضاع کساد است؛ شما به او احتیاج دارید. به پزشکان فکر کنید. چه حسی به شما دست می­دهد اگر به مطب یک پزشک بروید و تنها بیمار باشید. به توانایی­اش شک نخواهید کرد؟ با این که از انتظار متنفر هستید؟ آیا احساس اطمینان بیشتری نمی­کنید اگر اتاق انتظار را پر ببینید؟
  12. مردم تمایل دارند افراد مفید, دور و برشان باشد. افرادی که با آنها زندگی­شان راحت­تر می­شود و در وقتشان صرفه­ جویی می­کنند. در ضمن ترجیح می­دهند با آدم های منعطف و انطباق­ پذیر سروکار داشته باشند؛ نه آدم های خشک.

کدامیک از این مهارت­ها را دارید؟ به خودتان برای داشتن­شان تبریک بگویید و بیشتر رویشان کار کنید. نیاز به پرورش کدامیک دارید؟ نمی­ توانید یک­شبه به­ وجودش آورید؛ ولی می­توانید و باید در طول زمان ایجادشان کنید.

خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: مدیریت زمان در کسب و کار

منبع : کتاب تبدیل رویا به ثروت نوشته مایکل مسترسون – انتشارات نگاه نوین

مدیران وی ای پی >>> ✅ آموزش های خاص برای مدیران خاص

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: شراکتشرکتفاندرکسب وکارمتقاعدسازی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • ابزار های راه اندازی کسب و کار
    ۵ ابزار حیاتی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید به آن مجهز شوید!

    375 بازدید

  • ویدیو‌: با ۹ سوال سال گذشته را به فرصتی برای موفقیت در سال جدید تبدیل کنید !

    888 بازدید

  • دارن هاردی
    دارن هاردی : چگونه عادت های خوب را جایگزین عادت های بد کنیم ؟ (جایگزینی عادت ها)

    1.13k بازدید

  • نظم فردی - موفقیت - رشد کسب و کاری
    صفر تا صد انضباط فردی برای موفقیت در کسب و کار

    1.22k بازدید

  • کار افرینان فوق موفق
    5 راز طلایی که شما را تبدیل به یک کارافرین فوق موفق می کند

    1.53k بازدید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • ایده
  • پادکست
  • توسعه فردی مدیران
  • جذب و تامین سرمایه
  • دسته‌بندی نشده
  • راه اندازی کسب وکار
  • رهبری و مدیریت کارکنان
  • فروش و بازاریابی
  • مشاوره
  • مشاوره چند دقیقه ای
  • معرفی کتاب
  • مقالات مرجع
  • ویدئوها
جدیدترین نوشته ها
  • نیاز به برنامه ریزی شغلی در مواقع بحران کسب و کار 2020/04/13
  • معرفی کتاب هفته : کتاب طرح بازاریابی برای کسب و کار های کوچک 2020/04/12
  • ۸ نکته کلیدی برای شروع و راه اندازی کسب و کار جدید 2019/10/17
  • چگونگی راه اندازی کسب و کار موفق در رکود اقتصادی 2019/10/08
  • آیا در راه اندازی کسب و کار به شریک نیاز داریم ؟‌! 2019/10/06
درباره مدیران وی ای پی

مجموعه مدیران وی ای پی در  سال 97باهدف توسعه دانسته ها و اندیشه های با کیفیت و سطح بالا ویژه مدیران و کارآفرینان برتر تاسیس شد . رسالت وجودی این مجموعه گسترش دانش نوین و بومی سازی شده در حوزه توسعه فردی و کسب وکار است به طوری که تمام تمرکز ما در این مجموعه جمع آوری ، بومی سازی و تالیف جدیدترین و اصیل ترین دانش در حوزه موفقیت فردی و کاریست .

  • phone_android
    09981046278
  • email
    modiranevip@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • حساب کاربری
  • دوره ها
  • بلاگ
  • درخواست مشاوره
  • گارانتی باز گشت وجه
  • درباره ما
  • تماس با ما
تمامی حقوق برای سایت مدیران وی ای پی می باشد.
keyboard_arrow_up

با عضویت در سایت مدیران وی ای پی ۵۰ هزارتومان اعتبار رایگان هدیه بگیرید