۱۲ روش برای متقاعد کردن اشخاص به شراکت با شما
۱۲ روش برای متقاعد کردن اشخاص به شراکت با شما
به این مطلب امتیاز دهید

۱۲ روش برای متقاعد کردن اشخاص به شراکت با شما
به این مطلب امتیاز دهید

من خودم را یک آدم مهربان تصور می­کنم, ولی اعتقاد ندارم کاریزما یا جذبه دارم. کاریزماتیک بودن صفتی­ ست که در مورد آدمهایی مثل «جی لنو» یا «تونی رابینز» مصداق دارد.

به نطر می­رسد «بیل کلینتون» هم کاریزما دارد. محافظه­کاران سفت و سختی را می­شناسم که نظرشان درباره­ی ائ فقط بعد از پنج دقیقه مکالمه عوض شده است.

چنین تاثیری روی مردم عالی نیست؟ حس خوبی نخواهید داشت اگر بدانید می­توانید آدم هایی را که با شما ملاقات می­کنند، وادار کنید دوست­تان داشته باشند و بخواهند با شما کار کنند؟

تقریبا چند ساعت پیش چنین شخصی آمد دفتر کار من. همین اواخر, بعد از بازنشسته شدن مدیر مالی­ ام، مدیریت حساب اوراق قرضه­ام را به عهده گرفته بود. نمی­خواهم این جوان تازه کار را زیاد تحویل بگیرم، چون از رفتن مدیر مالی قدیمی­ام ناراحت بودم. احساس میکردم (حسی غیر منطقی) که تنها شده ام. ولی فقط ظرف پنج دقیقه, مشغول صحبت درباره­ی سیگار و هنر شدیم. نیم ساعت بعد, وقتی داشت اتاق را ترک می­کرد« قرار بود جلسه­مان ۱۵ دقیقه باشد» به او قول کارهای بیش­تری داده بودم. حتی یک نسخه از آخرین کتابم را به او دادم به اضافه­ی یک سیگار بیست دلاری. باید او به من سیگار تعارف می­کرد.ولی خب این قدرت جذبه یا کاریزماست.

 

خیلی از فروشنده ها کاریزما دارند. همین که می­بینیدشان, دوستشان دارید و از آن­ها خرید می­کنید؛ حتی وقتی بهترین محصول یا بهترین قیمت را ندارند.

به نظر می­رسد آدم های کاریزماتیک این­طور به دنیا می­آیند. توانایی ذاتی و غیرعادی دارند در فروش همه چیزع حتی ایده­هایشان. از قوانین مرسوم پیروی نمی­کنند. زیاد می­خندند. زیاد حرف می­زنند.

آیا این افراد مهارت هایی دارند که بقیه­ی ما بتوانیم یاد بگیریم؟

خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: هنر برقراری ارتباطات تجاری را یاد بگیرید

اینجا ۱۲ راه ارائه شده برای افزایش کاریزما و استفاده بیش­تر از روابط تجاری. اغلب­شان بر اساس قوانین هستند که توسط «چالدینی» در کتاب «اثرگذاری: روان­شناسی اغوا» آمده است.

  1. آدم ها تمایل دارند با کسانی کار کنند که دوستشان دارند. پس جوری رفتار کنید که دوستتان داشته باشند. مؤدب و صبور باشید. از  عجله کردن دوری کنید.
  2. مردم, جذب آدم هایی می­شوند که سر حرفشان می­ایستند. یعنی اگر قولی می­دهید, دقیقا چیزی را که گفته­اید انجام دهید. آن­را در همان زمان که گفته­اید یا حتی زودتر انجام دهید.
  3. مردم به آدم های خوش­قلب اعتماد می­کنند. وقتی به آن­ها توصیه ای می­کنید که به آنها بیش­تر از خودتان سود می­رسانید, به خوش­ قلبی­تان ایمان می­آورند.
  4. مردم تمایل دارند با آدم هایی کار کنند که در کارشان متخصص باشند. پس اول از همه احتیاج دارید تا در زمینه فعالیت­تان از طریق تمرین, تحقیق, تعلیل, آموزش و مطالعه تخصص پیدا کنید. بعد, کاری می­خواهید ( مثل نوشتن مقاله, کتاب یا سخ­­رانی) که مهارت­های­تان را به مشتریان و شرکای تجاری بالقوه­تان نشان دهید.
  5. مردم دوست دارند که سرمایه­شان را در اختیار آدم های صادق, با اخلاق و درست قرار دهند. پس در مطالب بازاریابی­تان (و هیچ جای دیگر) دروغ نگویید. راست­گویی مؤثرتر است
  6. مردم به اشخاصی گرایش دارند که از نظر ظاهری, گیرا باشند, یا حداقل زننده نباشند. بنابراین تغذیه سالم داشته باشید. ورزش کنید. وزنتان را کنترل کنید. مرتب باشید. لباس مناسب بپوشید و به بهداشت فردی­تان اهمیت دهید.
  7. مردم با آن­هایی که واقعی به نظر بیایند, راحت­ترند. بهترین راه برای نشان دادن این که آدم عادی هستید, این است که صمیمی و دوستانه رفتار کنید و به بقیه علاقه مند باشید. عوض صحبت کردن از خودتان, درباره آن­ها سوال کنید. از آنها درباره سازمان, حرفه, صنعت و حتی خانواده وسرگرمی­های­شان بپرسید
  8. مردم به افرادی که به آنها گوش میدهند و توجه میکنند, جواب می­دهند. این کلیشه قدیمی یادتان باشد: شما دو گوش دارین و یک دهان؛ پس باید دوبرابر چیزی که می­گویید, گوش دهید.
  9. مردم کنار کسانی که مثل خودشان هستند, احساس راحتی می­کنند. رمز کار این است که یک مورد مشترک بین خودتان پیدا کنید. بعد, از همان برای برقراری رابطه استفاده کنید
  10. مردم جذب افراد فروتن می­شوند. پس خودستایی نکنید و هیچ­وقت از میزان درآمدتان حرف نزنید
  11. مردم تحت تاثیر اشخاصی قرار می­گیرند که پرمشغله به نظر می­رسند. به این خاطر نباید هیچ­وقت به یک مشتری تاثیرگذار بگویید ائضاع کساد است؛ شما به او احتیاج دارید. به پزشکان فکر کنید. چه حسی به شما دست می­دهد اگر به مطب یک پزشک بروید و تنها بیمار باشید. به توانایی­اش شک نخواهید کرد؟ با این که از انتظار متنفر هستید؟ آیا احساس اطمینان بیشتری نمی­کنید اگر اتاق انتظار را پر ببینید؟
  12. مردم تمایل دارند افراد مفید, دور و برشان باشد. افرادی که با آنها زندگی­شان راحت­تر می­شود و در وقتشان صرفه­ جویی می­کنند. در ضمن ترجیح می­دهند با آدم های منعطف و انطباق­ پذیر سروکار داشته باشند؛ نه آدم های خشک.

کدامیک از این مهارت­ها را دارید؟ به خودتان برای داشتن­شان تبریک بگویید و بیشتر رویشان کار کنید. نیاز به پرورش کدامیک دارید؟ نمی­ توانید یک­شبه به­ وجودش آورید؛ ولی می­توانید و باید در طول زمان ایجادشان کنید.

خواندن این مطلب به شما توصیه می شود: مدیریت زمان در کسب و کار

منبع : کتاب تبدیل رویا به ثروت نوشته مایکل مسترسون – انتشارات نگاه نوین

مدیران وی ای پی >>> ✅ آموزش های خاص برای مدیران خاص

 

admin

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید