سه نکته که قبل از راه اندازی کسب وکار باید به آن توجه کنید!

قبل از آن که بخواهید یک کسب وکار را راه اندازی کنید باید به یکسری از مفاهیم توجه کنید

مفاهیمی که زمینه ساز موفقیت های بزرگ در زندگی شماست به عبارتی دیگر این مفاهیم به شما کمک می کند تا خودتان و کاری که می خواهید انجام دهید را به صورت کلی بهتر بشناسید و دیدی صحیح نسبت به خودتان و کارتان داشته باشید

ما در مقاله سه نکته که قبل از راه اندازی کسب وکار باید به آن توجه کنید! به سه نکته اساسی می پردازیم تا به شما کمک کنیم تا اطمینان پیدا کنید که آیا برای کارآفرینی مناسب هستید یا نه ؟

 

پس در ادامه با ما در مقاله سه نکته که قبل از راه اندازی کسب وکار باید به آن توجه کنید!  همراه باشید تا حقایقی از شرایط ورود به کارآفرینی را برای شما شفاف کنیم

برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی باید باخودتان رو راست باشید و این سه مفهومی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را درنظر بگیرید :

1-تصمیم بگیرید دقیقا چه می خواهید

مهم ترین کلمه در بحث های مربوط به موفقیت، کلمه «وضوح» است. باید کاملا برای تان واضح و روشن باشد که چه چیزی از کار و کاسبی تان می خواهید. باید در هر مرحله زندگی کاری و شخصی برایتان واضح باشد که چه می کنید و دلیل این کار چیست. گفته شده که «تعصب» یعنی دو برابر کردن تلاش تان، در حالی که هدف تان به کلی فراموش شده است. تعریف حماقت هم این است که کاری را بارها و بارها تکرار کنیم و توقع داشته باشیم، نتیجه متفاوتی کسب کنیم.

کارافرینان موفق، شدیدا هدف گرا هستند. دقیقا می دانند چه می خواهند و هر روز برای رسیدن به هدف های شان تلاش می کنند در نتیجه دستاوردهایشان در تمام جنبه های زندگی، بسیار بسیار بیشتر از یک فرد معمولی است. شما هم تنها در صورت راه اندازی کار خودتان موفق خواهید بود که به وضوح از ابتدا بدانید چرا این کار را می کنید و بدانید آیا این کار برای بقیه زندگی شما مناسب است یا خیر. هرچه درباره هدف های تان و نحوه دستیابی به آنها بیشتر فکر کنید، عملکردتان بهتر شده، فرد مؤثرتری خواهید بود.

این یک فرمول ساده هفت مرحله ای برای هدف گذاری است که می توانید از آن در زندگی کاری تان برای تعیین و دست یابی به هر هدفی استفاده کنید:

  • تصمیم بگیرید دقیقا چه می خواهید. اغلب افراد، هیچ وقت این کار را نمی کنند.
  • آن را یادداشت کنید. هدفی که نوشته نشده باشد، فقط یک آرزو یا خیال است.
  • برایش مهلت تعیین کنید و اگر هدف به حد کافی بزرگ یا طولانی بود، برای هر بخش از آن مهلتی جداگانه تعیین کنید.
  • تمام کارهایی را که لازم است برای دست یابی به هدف تان انجام دهید، فهرست کنید. فرقی نمی کند هدف تان رسیدن به سطح خاصی از فروش و سوددهی باشد یا هر هدف دیگری در زندگی کاری یا شخصی
  • با تعیین اولویت برای فعالیت های مختلف، فهرست آن را به صورت یک برنامه تنظیم کنید. تصمیم بگیرید اول چه کاری را باید انجام دهید. بعد چه کاری باید بکنید. تعیین کنید چه چیزی مهم تر است و چه چیزی اهمیت کمتری دارد.
  • برای عملی کردن برنامه خود، به سرعت اقدام کنید. فکر کنید موقعیتی اضطراری پیش آمده است. همین حالا انجامش دهید. تمام کارآفرین های موفق به شدت عمل گرا هستند. آنها همیشه مشغول انجام کاری هستند که در جهت دستیابی به اهدافشان است.
  • شاید مهمترین قدم در فرمول دست یابی به اهداف این است که هر روز کاری را انجام دهید که شما را به سوی مهمترین هدف تان (هر هدفی که در آن زمان دارید) پیش ببرد. در زندگی شخصی و کاری تان شوق و حرکت ایجاد کنید. وقتی شروع کردید، آن قدر ادامه بدهید تا به هدف تان برسید.

تصمیم بگیرید در کسب و کارتان چه می خواهید ؟

شاید این بهترین تمرین هدف گذاری باشد که یاد می گیرید. می توانید بارها و بارها از آن در کارتان استفاده کنید. یک کاغذ سفید بردارید و ده هدفی را که می خواهید در دوازده ماه آینده به آن برسید، فهرست کنید. هدف های خود را به زمان حال بنویسید، گویا که قبلا به واقعیت رسیده اند و هر هدف را با کلمه «من» شروع کنید؛ مثلا: بنویسید «من هر ماه X تومان محصول یا خدماتم را می فروشم.» یا می توانید بنویسید: «من هر ماه X تومان سود می برم.»

وقتی فهرست اهداف تان کامل شد، برگردید و هدفی را انتخاب کنید که در صورت دستیابی، می تواند بیشترین تاثیر مثبت را بر کسب و کار شما داشته باشد. این هدف شماره یک را به عنوان خواسته اصلی و قطعی خود در نظر بگیرید و آن را بالای برگه دیگری بنویسید؛ سپس برایش مهلت تعیین کرده، برنامه ریزی کنید، طبق برنامه تان عمل کنید و تصمیم قطعی بگیرید که هر روز کاری انجام دهید تا در نهایت به آن هدف برسید.

این تمرین ساده، شما را متمرکز نگه می دارد، به شما کمک می کند قدرت های تان را متمرکز و خلاقیت تان را آزاد کنید و انرژی تان را افزایش داده و زندگی تان را تغییر دهید. خودتان امتحان کنید و نتیجه اش را ببینید.

2-تعیین کنید آیا کارآفرینی برای شما مناسب است یا نه؟

جالب است بدانید فقط حدود پنج درصد از مردم مناسب این هستند که کسب وکار خودشان را راه اندازی کنند.

۹۵ درصد دیگر مردم با کار در شرکت ها یا سازمان های بزرگ تر و بسیار خوشبخت تر و کارآمدتر هستند. اگر می خواهید در دراز مدت موفق باشید، باید از همان ابتدا تعیین کنید آیا برای کارآفرین شدن ساخته شده اید یا نه؟ انگیزه اصلی برای کارآفرین پول نیست، بلکه آزادی است. برای موفقیت در کارافرینی، اشتیاق شما برای آزادی شخصی و کنترل خود باید آن قدر زیاد باشد که بر تمام فداکاری ها و سختی هایی که با آن روبرو می شوید، غلبه کند. یک کارآفرین به طور متوسط شصت ساعت در هفته کار می کند که تقریبا شش روز در هفته است معمولا تا دیروقت ادامه دارد. وقتی کار و کاسبی خودتان را راه می اندازید، باید آمادگی این را داشته باشید که به مدت چهارتا هفت سال بسیار بسیار سخت و شدید کار کنید تا به موفقیت مورد نظرتان برسید.

دو عنصر مهم در کارافرینی عبارتند از:

۱. جرئت پذیرش خطری بزرگ در مورد پول و وقتتان؛

۲. استقامت کافی برای تحمل ماه ها و سال ها سختی تا رسیدن به موفقیت.

کارآفرینی برای شما

دست کم هشتاد درصد کسانی که امنیت کار حقوق بگیری را رها می کنند تا کاری آزاد برای خودشان دست و پا کنند، به این نتیجه می رسند که انتخاب شغل مناسبی انجام نداده اند و به زودی به دلیل ساعت های طولانی کار و مشکلات تمام نشدنی، روحیه خود را از دست می دهند. متوجه می شوند که از کار فردی و این که مسئولیت همه کارها (از جمله جارو زدن زمین و تمیز کردن دستشویی ها) به دوش شان باشد، خوششان نمی آید. آنها به آرامش، همراهی و امنیت موجود در کار درون یک سازمان بزرگ تر نیاز دارند که در حوزه تخصص خود مشغول کار شوند و افرادی اطراف شان باشند تا وظایف جانبی و کمکی را انجام دهند.

باید مهم ترین هدف شما در زندگی رسیدن به خوشبختی باشد فقط در صورتی در کارآفرینی به خوشبختی می رسید که واقعا کارتان را دوست داشته باشید و بتوانید سالیان متمادی تمامی هم و غم تان را صرف ساختن کسب و کارتان کنید، حتی اگر سود کمی داشته باشید. زمان این که تعیین کنید کارافرینی برای تان مناسب است یا نه، قبل از شروع کار است، نه بعدا که ماهها از زندگی تان را سرمایه گذاری کرده اید و میلیون ها تومان پولی را که با جان کندن به دست آورده اید، از دست داده اید.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله ۵ دلیل بد برای اینکه بخواهید کاری را شروع کنید را از دست ندهید این مقاله به شما کمک می کند تا به اشتباه کاری را شروع نکنید  !!

 

3- کاری را انتخاب کنید که برای تان مناسب باشد

راه اندازی یک کسب وکار، مانند ازدواج است. باید همخوانی زیادی میان شخصیت شما و نوع کاری که می خواهید واردش شوید، وجود داشته باشد. برخی افراد در یک کار شکست می خورند، اما در کار دیگری به موفقیت بزرگی می رسند، چون برای یک جور کار مناسب نبوده اند، ولی برای کار دیگری مناسب بوده اند.

«رالف والدو امرسون» در یکی از آثارش گفته: «هیچ کاری بدون شور و اشتیاق به موفقیت نمی رسد».
شور و شوق در کار ضرورت دارد تا بتوانید در مقابل موانع و سختی ها مقاومت کنید.

فقط در صورتی در تولید یا فروش یک محصول یا خدمات موفق می شوید که واقعا به آن ایمان داشته باشید و به آن اهمیت بدهید. باید چیزی باشد که از فروختن آن به پدر، مادر یا بهترین دوست تان خوشحال باشید.

پس با استعدادها، توانایی ها، تجربه ها، معلومات، علایق و پیشینه خود شروع کنید. تنها با انجام کاری که واقعا از آن لذت می برید، موفق خواهید شد. چیزی که علاقمندتان سازد، جذب تان کند و توجه تان را جلب کند. وقتی به فعالیت های قبلی تان نگاه می کنید، متوجه می شوید که محصولات، خدمات و فعالیت هایی وجود دارد که مجذوب آن می شوید. این ها می تواند نشانه های خوبی برای آن نوع کاری باشد که شما امروز باید داشته باشید.

کارآفرینی برای شما

به یاد داشته باشید همیشه در صورتی بیشترین موفقیت را کسب می کنید که کاری را انجام بدهید که واقعا دوست دارید یا برای کالایی بازاریابی کنید که واقعا به آن علاقه دارید. وقتی می خواهید کسب و کاری را شروع کنید، در ابتدا به جای این که به دنبال محصولی کاملا جدید باشید، به دنبال بهتر کردن یک محصول یا خدمات موجود باشید. دنبال کالایی بگردید که بتوانید ارزان تر، سریع تر با کیفیت بالاتر یا با امکانات و مزایای بیشتری به در بیاورید. به یاد داشته باشید که یک ایده کافی است فقط ده درصد جدید و بهتر باشد تا بتواند سهم قابل ملاحظه ای از بازار را به خود اختصاص دهد.

هر مطلبی را که درباره کسب و کارهای بالقوه به دست تان می رسد، مطالعه کنید. چشمتان به دنبال محصول یا خدماتی باشد که مردم نیاز دارند، اما کسی آن را عرضه نمی کند. با دوستان تان صحبت کنید. در کار یا رشته خودتان جست و جو کنید. ممکن است در چیزی که فکر می کنید باید کسی آن را در بازار محل زندگی یا کار شما عرضه کند، ایده های چند میلیارد تومانی رو به روی تان ایستاده باشد. چشم ها و گوش هایتان را برای فرصت های شغلی که در اطراف تان پیش می آیند، تیز و باز نگه دارید؛ به خصوص به ندای درون تان گوش فرا دهید.

چه نوع محصول یا خدماتی را واقعا دوست دارید به بازار بیاورید و به وسیله آن یک کسب وکار موفق راه بیندازید؟ این نقطه شروع کسب و کار شماست. به عبارتی دیگر دقیقا قبل از راه اندازی کسب وکار باید آن ها را به خوبی در نظر بگیرید

منبع : کتاب Great Ways to Start and Build Your Own Successful Business از برایان تریسی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *