چندگام تا رسیدن به پیشرفت کسب و کار
چندگام تا رسیدن به پیشرفت کسب و کار
به این مطلب امتیاز دهید

چندگام تا رسیدن به پیشرفت کسب و کار
به این مطلب امتیاز دهید

هر کسب‌و‌کاری باید برای اینکه به موفقیت و  پیشرفت کسب‌وکار برسد، و آن را حفظ کند، یکسری از نکات را رعایت کرده و از آنها در کسب و کار خود بکار ببرد. در این مطلب به ۱۰ روش برای رسیدن به پیشرفت کسب‌وکار اشاره می‌کنیم.

زمانی که شما برای اولین بار اقدام به شروع و راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌کنید باید در مورد آن کسب‌وکار تحقیقات زیادی انجام دهید. می‌توانید از تجربیات مشاوران استفاده کنید؛ یا از کتاب‌های با موضوعات مرتبط با کسب‌وکار شما استفاده کنید، و یا از مجلات و منابعی که برایتان قابل‌دسترسی است کمک بگیرید.

با توجه به اینکه شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار موردنظرتان ازلحاظ مالی و جسمی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، حال سؤال این است که در ادامه برای پیشرفت کسب‌وکار چه باید کرد؟

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق و حفظ و بقای کسب‌وکار در شرایط بحرانی یکسری از اصول باید رعایت شود. موارد متعددی وجود دارد که در این قسمت ۱۰ مورد به‌صورت تیتر وار ارائه می‌شود. انتخاب مورد مناسب برای کسب‌وکار شما به موارد متعددی مانند میزان دارایی، و میزان منابع مالی، میزان پول موجودی شما، میزان سهام و سرمایه‌گذاری مجدد شما بستگی خواهد داشت.

اگر شرایط رشد در کسب‌وکارتان رادارید ما نیز آماده کمک به شما هستیم. با رعایت موارد زیر به  پیشرفت کسب‌وکار برسید.

شعبه جدیدی را راه اندازی کنید

یکی از بهترین روش‌های ایجاد پیشرفت کسب‌وکار راه‌اندازی یک شعبه جدید و گسترش آن است. اغلب افراد کارآفرین کمتر به فکر توسعه کسب‌وکار و راه‌اندازی شعبه جدید هستند. البته راه‌اندازی شعبه جدید اگر همراه با تحقیق و برنامه‌ریزی نباشد مثمر ثمر نخواهد بود.  Frances McGuckin موارد زیر را برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکار پیشنهاد می‌دهد:

  • اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار شما در طی چند سال مداوم سود پایدار خواهد داشت.
  • به وضعیت اقتصادی و مصرف‌کننده، برای تداوم شرکت در بازار فکر کنید.
  • نسبت به همکاری تیم اجرایی و مدیریتی خود برای راه‌اندازی شعبه جدید شرکت اطمینان حاصل کنید.
  • طرح کسب‌وکار جدیدی برای این شعبه جدید ارائه کنید.
  • مکان مناسبی را برای شروع کسب‌وکار در شعبه جدید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه می‌توانیم یک کسب و کار موفق را پایه‌ ریزی کنیم؟


پیشنهاد کسب‌وکار به‌عنوان فرانشیز و فرصت تجارت

Bette Fetter بنیان‌گذار و صاحب Young Rembrandts، یک برنامه بر پایه Elgin, Illinois برای کودکان طراحی کردند، و برای حق رأی آن (فرانشیز) در سال ۲۰۰۱ به مدت ۱۰ سال زمان صرف کردند. این زوج تا زمانی که چهار فرزندشان بزرگ‌تر شوند کسب‌وکار خود را ادامه دادند و با بزرگ‌تر شدن فرزندانشان به فکر گسترش و پیشرفت کسب‌وکار در سطح ملی افتادند.

گسترش کسب و کار - کسب و کار - مدیریت - پیشرفت

بت اعتقاد داشت که با استفاده از فرانشیز می‌توان به پیشرفت کسب‌وکار رسید و آن را گسترش داد و درنهایت مکان‌های Young Rembrandts با رقابت سالم به بازارهای خارجی نیز معرفی خواهد شد.

زمانی که افراد به کسب‌وکارشان علاقه دارند وقت بیشتری را برای آن صرف می‌کنند و درنهایت کسب‌وکار رونق پیدا می‌کند. فرانشیز یک سیستم کامل برای رسیدن به اهداف و پیشرفت کسب‌وکار است.

دریافت مجوز برای محصول

استفاده از این روش درصورتی‌که محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط موسسه شما برند سازی شده باشد، در پیشرفت کسب‌وکار شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. محققین بر این باور هستند که با استفاده از پیش‌فروش یا نرم‌افزار یا نام برند محصول می‌توان کسب‌وکار را رونق بخشید. دریافت مجوز، ریسک را کاهش می‌دهد و میزان هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی شرکت را در مقایسه با درآمدی که از فروش محصول به‌دست خواهد آمد کم می‌کند. یعنی می‌توان با صرف هزینه‌های کمتر به سود بیشتری دست‌یافت.

برای ارتباط با یک شریک تجاری صدور پروانه، ابتدا شرکت‌هایی که فعالیتشان مشابه شرکت شماست را شناسایی کنید. ولی قبل از ارتباط یا برقراری جلسه با شرکت موردنظر با یک وکیل یا متخصص در مورد حقوق مالکیت صحبت کنید. این بهترین روش برای جلوگیری از دست دادن محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط کسب‌وکارتان است.

تشکیل اتحاد و  پیشرفت کسب‌وکار

هماهنگی و اتحاد در کسب‌وکار، راهی سریع و قدرتمند برای پیشرفت کسب‌وکار است. بهار سال گذشته، Jim Labadie یک سی دی آموزشی از Ryan Lee برای چگونگی تولید و فروش محصولات تناسب‌اندام خریداری کرد. با استفاده از مطالب آن CD Labadie در سال ۲۰۰۱ به سود زیادی درزمینه کسب‌وکار خود دست‌یافت.

اتحاد کاری - همکاری - توسعه - گسترش کار

Labadie می‌گوید که با استفاده از مطالب ارائه‌شده در سی دی توانستم محصول خود را توسعه دهم و کسب‌وکار منسجم و واحدی را ایجاد کنم و به پیشرفت کسب‌وکار برسم. Labadie اکنون مهارت‌هایی که با استفاده از CD های Lee به‌دست آورده را برای تدریس مهارت‌های کسب‌وکار درزمینه محصولات تناسب‌اندام استفاده می‌کند، و محصولاتش را بر روی وب‌سایت خودش یعنی HowToGetMoreClients.com به فروش می‌رساند.

تنوع در کسب‌وکار

ایده‌های متعددی برای توسعه و ایجاد تنوع در کسب‌وکارهای کوچک توسط McGuckin ارائه‌شده است:

  • فروش محصولات یا خدمات تکمیلی
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بزرگ‌سالان و یا دیگر رده‌های سنی
  • صادرات یا واردات محصولات تولیدی خود یا محصولات مشابه تولیدشده توسط شرکت‌های دیگر.
  • برگزاری جلسات سخنرانی یا نوشتن مطلب و مقاله در مورد محصول تولیدی.

تنوع در ارائه محصول و خدمات ابزاری قدرتمند برای پیشرفت و رشد است، و با فعالیت در زمینه‌های متعدد می‌توان درآمد زیادی کسب کرد، و درنهایت سود و درآمدهای جانب شرکت افزایش پیدا می‌کند. و بیشتر این درآمدها از مواردی مانند پرداخت مالیات و پرداخت سایر عوارض معاف هستند.

سایر بازارهای هدف

آیا افراد دیگر هم در بازار فعلی شما فعالیت دارند؟ McGuckin بر این عقیده است که بازارهای دیگر نیز برای شما پول ایجاد می‌کنند. حقوق الکترونیکی، برنامه‌های کارآفرینی، سخنرانی‌ها، و ارائه برنامه‌های نرم‌افزاری منابع درآمدی متفاوت برای McGuckin از طریق بازارهای مختلف است.

McGuckin می‌گوید برای گسترش بازار فروشتان از نوجوانان به دانشجویان دانشگاه باید ابتدا بررسی کنید که، این بازار هدف بیشتر وقتشان را در چه مکان‌هایی سپری می‌کنند. آیا باید کسب‌وکارتان را در مدارس، دانشگاه، یا باشگاه‌ها تبلیغ کنید؟

پیشرفت - گسترش کار - توسعه

 

می‌توانید تخفیف‌های ویژه برای برخی باشگاه‌ها در نظر بگیرید یا بخشی از سود دریافتی‌تان را به مؤسسات یا مدارس به‌عنوان پورسانت پرداخت کنید. گروه‌های سالخوردگان، کودکان و نوجوانان و جوانان را برای بازار هدف در نظر گرفته و با استفاده از تفکر بازارهای هدف بیشتری پیدا کرده تا به پیشرفت کسب‌وکار برسید.

در یک مزایده یا مناقصه یا قرارداد دولتی برنده شوید

یکی از راه‌های پیشرفت کسب‌وکار های  کوچک، انعقاد قراردادهای دولتی است. دولت آمریکا یکی از بزرگ‌ترین خریداران کالاها و محصولات در سراسر جهان است. و کل هزینه‌های خرید در این کشور در سال ۲۰۰۲ در حدود ۲۳۵ بیلیون دلار برآورد شده است.

همکاری با دفاتر محلی، و دفاتر خدمات بازنشستگی، آژانس‌های اقتصادی محلی برای انعقاد برخی از این قراردادها با موسسه شما مفید است. اتاق بازرگانی ایالات‌متحده و SBA یک برنامه بازاریابی کسب‌وکار را طراحی کرده‌اند تا کارآفرینان را با خریداران مقایسه کنند.

بنا بر عقیده صاحب‌نظران باید برای انعقاد قراردادهای دولتی مطمئن صبر و شکیبایی زیادی داشته باشید. برای ارائه درخواست جهت پیشنهادهای موجود، به میزان زیادی تحقیق درزمینه موردنظر نیاز دارید در غیر این صورت فقط وقتتان هدر خواهد رفت.

ادغام کردن یا پیدا کردن کسب‌وکار دیگر

خارج شدن از حالت ورشکستگی و ادغام دو شرکت توسط Fasciano انجام‌شده است. او می‌گوید برای سپری کردن این مراحل روند سخت و خسته‌کننده را پشت سر گذاشته و عوامل کلیدی موفقیت خود را به‌صورت زیر تعریف کرده است:

حفظ مشتری: Fasciano می‌گوید در چند هفته اول شخصاً با ۱۵۰ مشتری در مورد انجام معامله صحبت کردم و در طی ۶ ماه اول با ۴۵ مشتری ، در نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار کردم. و درنهایت توانستم ۹۵ درصد از مشتریان شرکت را حفظ کنم.

حفظ کارکنان: Fasciano بهترین روش برخورد و حفظ کارکنان و استخدام را در موسسه خود داشت.

فناوری مونتاژ: Fasciano می‌گوید یکی از دلایل موفقیت خود، تولید دو محصول با معماری مشابه بود. درنتیجه ادغام دو محصول به‌راحتی امکان‌پذیر و به موفقیت رسید.

تمرکز: Fasciano یکی از دلایل موفقیت خود را تمرکز در کار می‌داند. یعنی هیچ موردی را درروند ارائه محصول یا خدمت نادیده نگرفته است.

همکاری - ادغام - توسعه کار - گسترش کار

گسترش در سطح جهانی و رسیدن به  پیشرفت کسب‌وکار

برای مطرح‌شدن در سطح جهانی نیازی به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید نیست. فقط باید تقاضاهای بین‌المللی را برای محصول خود دریافت کنید. همچنین باید در خارج از کشور توزیع‌کننده محصول داشته باشید، تا محصول شمارا انتقال و در بازارهای مهم به فروش برسانند.

توزیع‌کننده خارجی را می‌توان از طریق جستجو پیدا کرد. گروه‌های تجاری، اتاق‌های بازرگانی خارجی، و شعب شرکت‌های بازرگانی خارجی در کشورهای مختلف، مکان‌های مناسبی برای یافتن توزیع‌کننده مرتبط با کسب‌وکار شما است.

گسترش اینترنتی

بنا بر عقیده بیل گیتس، تا پایان سال ۲۰۰۲ کسب‌وکارهای واقعی فقط کسب‌وکارهای اینترنتی هستند. شاید ازنظر برخی این موضوع فقط یک نوع گزافه‌گویی باشد، اما داشتن یک وب‌سایت کارآمد درواقع بخش جدایی‌ناپذیری از کسب‌وکار است.

بازدید از سایت توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود. برنامه‌ریزی و طراحی نیز در بالا بردن بازدید از سایت مهم است، به‌طوری‌که با تهیه محتوای مناسب و  متناسب با کلمات کلیدی که کاربران معمولاً جستجو می‌کنند، می‌توان میزان بازدید و ماندن کاربر را در سایت افزایش داد.

دریافت پول نقد؟

آیا برای پیشرفت کسب‌وکار  به تأمین منابع مالی نیاز دارید؟ برای توسعه کسب‌وکارهای کوچک با استفاده از وام روش‌های زیر توسط کریس لنز ارائه‌شده است:

از سایت SBAonline بازدید کنید. ابزارهای مفیدی برای توسعه کسب‌وکارهای کوچک در این سایت وجود دارند. علاوه بر این،  با استفاده از این سایت می‌توانید به لیست وام‌دهندگان محلی دسترسی داشته باشید.

آماده بودن مهم است. هر وام‌دهنده باید از اعتمادبه‌نفس شما برای گسترش و تداوم کار اطمینان داشته باشد. در مورد سؤالاتی که ممکن است از شما بپرسند فکر کنید و آمادگی لازم را کسب کنید.

مقداری از سرمایه‌گذاری موردنیاز را خودتان تهیه کنید. برای دریافت وام باید وثیقه لازم را تهیه و مقداری از سرمایه گذرای را خودتان انجام دهید. این به معنای تقسیم هزینه با وام‌دهنده است و معمولاً دو یا سه خانه به‌عنوان وثیقه استفاده می‌شود.

منبع: entrepreneur.com

modiranevipteam

دیدگاه کاربران ...

  1. […] رسیدن به موفقیت و همچنین رشد کسب و کار، نظم فردی تأثیر زیادی خواهد داشت. در زندگی حیاتی مهم […]

  2. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید