راهنمای گام به گام شروع یک کسب و کار
راهنمای گام به گام شروع یک کسب و کار
به این مطلب امتیاز دهید

راهنمای گام به گام شروع یک کسب و کار
به این مطلب امتیاز دهید

هر ایده‌ای می‌تواند یک کسب و کار موفق باشد. شما می‌توانید یک ایده ساده را آنقدر خوب اجرا کنید که تابحال شبیه آن انجام نشده است. اما برای این‌کار باید طبق اصول پیش بروید. اصولی که توسط متخصصان تهیه شده باشد به شما کمک خواهد کرد تا به درستی در مسیر موفقیت گام بردارید.

این متن شامل ۱۰ تا از قدم هایی است که برای شروع یک استارت آپ  و راه اندازی کسب و کار باید آنها را انجام دهید. این گونه است که یک کسب و کار را با اطمینان بیشتری شروع خواهید کرد:

بنابراین شما می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید. شاید شما واقعا در مورد چیزی آگاه و پرشور هستید یا راهی برای پر کردن شکافی در بازار پیدا کرده اید. هرکجا که منافع تان کاذب شد، قطعا راهی برای تبدیل آن به یک کسب و کار وجود دارد.

این سفر جزو سفر های آسان نیست، بنابراین شروع یک کسب و کار به مقدار زیادی زمان، تلاش و کار زیاد نیاز دارد و بسیاری از کارآفرینان موفق به شکست می رسند. اما اگر شرکت شما باقی بماند، پاداش ها ارزش موانعی که در راه موفقیت با آنها روبرو می شوید را دارد.

قبل از راه اندازی، برنامه ریزی و در نظر گرفتن بسیار مهم است و مهم است که خود را برای کارآفرینی آماده کنید. اگر فکر می کنید آماده هستید که اولین کسب و کار خود را شروع کنید، در اینجا یک بررسی گام به گام از آنچه شما باید انجام دهید تا این کار اتفاق بیفتد، وجود دارد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. اصلاح ایده
  2. ساخت یک طرح کسب و کار
  3. ارزیابی امور مالی تان
  4. تعیین ساختار کسب و کار قانونی تان
  5. ثبت نام در دولت و IRS
  6. خرید یک بیمه نامه
  7. ساخت تیم
  8. انتخاب فروشندگان
  9. تبلیغات و برند ساختن
  10. رشد دادن کسب و کار

 

راه اندازی کسب و کار

 ۱- اصلاح ایده

اگر شما به شروع یک کسب و کار فکر می کنید، احتمالا باید ایده ای درباره ی آنچه که می خواهید به فروش برسانید یا حداقل بازاری که می خواهید به آن وارد شوید داشته باشید. یک جستجوی سریع برای پیدا کردن شرکت های موجود در صنعتی که انتخاب کرده اید، انجام دهید. یاد بگیرید که رهبران برند های فعلی چه کار هایی انجام می دهند و کشف کنید که چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید. اگر فکر می کنید که کسب و کار شما می تواند چیزی را ارائه دهد که شرکت های دیگر ارائه نمی دهند (یا ارائه همان، اما سریع تر و ارزان تر)، شما یک ایده جامع و آماده برای ایجاد یک طرح کسب و کار دارید. اگر هنوز نتوانسته اید ایده خود را بارور کنید می‌توانید مفاله ما در مورد اصول پایه‌ای یک تجارت را بخوانید.

یکی دیگر از گزینه ها، آزاد کردن یک حق رای از یک شرکت تاسیس شده است. مفهوم دنبال کردن برند و مدل کسب و کاری است که وجود دارد؛ تمام چیزی که شما نیاز دارید یک محل خوب  و وسیله ای برای تامین هزینه ی عملیات شما است.

 

۲- ساخت یک طرح کسب و کار

اکنون که شما یک ایده ی حاضر دارید، نیاز دارید که جند سوال مهم از خود بپرسید: هدف کسب و کار شکا چیست؟ چه کسی فروش شما را انجام می دهد؟ هدف نهایی شما چیست؟ چگونه هزینه های استارت آپ خود را تامین می کنید؟ این سوالات می تواند در یک طرح کسب و کار خوب پاسخ داده شود.

اشتباهات زیادی که توسط کسب و کار های جدید پیش می آید، اغلب بخاطر عجله ای است که آنها در کارها بدون درنظر گرفتن جنبه های کسب و کار دارند. شما نیاز دارید که پایگاه مشتریان هدف خود را پیدا کنید. چه کسانی می خواهند از سرویس و یا محصول تان خریداری کنند؟ اگر نمی توانید دلایلی پیدا کنید که تقاضا برای ایده ی شما وجود دارد، پس نکته ی شما چه می شود؟

انجام تحقیقات در بازار مربوط به حوزه خودتان و جمعیت شناسی مشتریان بالقوه بخش مهمی از طراحی یک طرح کسب و کار است. این شامل انجام نظرسنجی، نگه داشتن گروه های تمرکز و تحقیق در مورد جستجوگرها و داده های عمومی است.

یک طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا بفهمید که شرکت شما به کجا می رود، چگونه بر هر مشکل بالقوه ای غلبه می کند و چه چیزی برای اینکه باقی بماند نیاز دارد.

استراتژی راه اندازی کسب و کار

۳- ارزیابی امور مالی

شروع هر کسب و کاری یک هزینه ای دارد، بنابراین شما باید تعیین کنید که چگونه می خواهید برای پوشاندن این هزینه ها اقدام کنید.آیا شما سرمایه ای برای استارت آپ خود دارید؟ یا نیاز به قرض کردن پول دارید؟ اگر شغل خود فعلی خود را برای اینکه روی کسب و کار تمرکز کنید ترک کرده اید، آیا کمی سرمایه برای پشتیبانی خودتان تا زمانی که به سوددهی برسید دارید؟ بفهمید که چقدر نیاز خواهید داشت.

کارشناسان بر این باورند که اغلب استارت آپ ها شکست می خورند، زیرا آنها قبل از بازگشت سود، سرمایه خود را به سرعت خرج می کنند. این هرگز فکر بدی نیست که مقدار سرمایه ای که برای استارت آپ نیاز دارید را بیشتر برآورد کنید، درحالی که قبل از شروع کسب و کار می توانید یک درآمد پایدار داشته باشید.

اگر یک کمک مالی نیاز دارید، یک وام تجاری از بانک می تواند نقطه ی شروع خوبی باشد؛ اگرچه اینها اغلب برای امنیت کمی مشکل ساز است. اگر برای شما گرفتن وام مقدور نیست، شما می توانید برای وام کسب و کار کوچک از طریق اداره کسب و کارهای کوچک (SBA) و یا وام دهنده جایگزین اقدام کنید.

استارت آپ ممکن است بیشتر از آنچه که سرمایه گذار در نظر میگیرد، به سرمایه گذاری نیاز داشته باشد. سرمایه گذاران معمولا چندین میلیون دلار یا بیشتر به یک شرکت نوپا ارائه می دهند، با این انتظار که پشتیبانان نقش مهمی در ارائه کسب و کار شما داشته باشند. به طور خلاصه، شما می توانید یک کمپین جمع آوری سهام را برای جمع آوری پول کمتری از پشتیبانان مختلف، راه اندازی کنید.

 

 ۴- تعیین ساختار کسب و کار قانونی

قبل از اینکه شرکت خود را ثبت کنید، شما باید تصمیم بگیرید که شرکت شما چه نوع موجودیتی است. ساختار کسب و کار شما به طور قانونی بر همه چیز تاثیر می گذارد از چگونگی پرداخت مالیات گرفته تا مسئولیت شخصی شما در قبال افعال نادرست.

اگر کسب و کار خود را به طور کامل توسط خودتان انجام دهید و قصد داشته باشید که مسئولیت تمام بدهی ها و وظایف را خودتان داشته باشید، می توانید برای یک شرکت خصوصی ثبت نام کنید. در مورد اینکه این مسیر می تواند به طور مستقیم اعتبار شخصی شما را تحت تاثیر قرار دهد، هوشیار باشید.

به طور خلاصه، مشارکت، به معنای نام آن، به معنی آن است که دو یا چند نفر به عنوان صاحبان کسب و کار شخصا مسئول هستند. اگر بتوانید یک شریک تجاری با مهارت های خلاقانه را برای خود پیدا کنید، مجبور نیستید به تنهایی این کار را بکنید.

اگر می خواهید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکت خود جدا کنید، ممکن است بخواهید یکی از انواع مختلف شرکت های سهامی را تشکیل دهید. این کار سازمان را یک نهاد جدا از صاحبان آن می کند و بنابراین، شرکت ها می توانند مالکیت، مسئولیت پذیری، پرداخت مالیات، وارد شدن به قرار داد، شکایت و شکایت کردن را مانند هر شخص دیگری انجام دهند. با این حال، یکی از شایع ترین ساختار ها برای شرکت های کوچک، شرکت سهامی محدود (LLC) است. این ساختار ترکیبی حمایت قانونی از یک شرکت است، در حالی که اجاز بهره مندی از مزایای مالیاتی یک مشارکت را می دهد.

در نهایت، برای شما تعیین می شود که کدام یک از انوع نهادها برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده شما مناسب تر است. اطلاعات بیشتر در مورد ساختارهای مختلف کسب و کار در اینجا می توانید پیدا کنید.

راه اندازی کسب و کار

۵- ثبت شرکت

برای تبدیل شدن به یک نهاد رسمی شناخته شده، باید باید در دولت ثبت نام کنید. شرکت ها به یک سند “مقررات مشارکت” نیاز دارند که شامل نام تجاری شما، هدف کسب و کار، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما می باشد. در غیر این صورت، فقط باید نام تجاری خود را ثبت کنید، که می تواند نام قانونی شما باشد، یک نام ساختگی ” تجارت به عنوان ” ( اگر شما تنها مالک شرکت هستید ) یا نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید. همچنین ممکن است مراحل ثبت نام خود را با نام تجاری خود برای یک حفاظت قانونی اضافی، ثبت کنید.

پس از اینکه کسب و کارتان را ثبت کردید، ممکن است نیاز به گرفتن شماره شناسایی کارفرما داشته باشید. البته این کار برای شرکت های شخصی که کارمند ندارند، نیاز نیست، شما ممکن است بخواهید اقدام به هرکاری برای جداکردن مالیات شخصی از مالیات تجاری خود انجام بدهید یا اگر تصمیم به استخدام شخص دیگری بگیرید خود را از دردسرهای بعد حفظ می کنید.

شما همچنین باید فرم های خاصی را برای تطبیق تعهدات مالیاتی خود پر کنید. فرمی که شما نیاز دارید، از طریق ساختار کسب و کار شما تعیین می شود. لیست کامل فرم هایی را که هر نوع نهادی نیاز دارد را می توان در اینترنت پیدا کرد. شما همچنین می توانید تعهدات مالیاتی را هم در آنجا پیدا کنید. بعضی از شرکت ها ممکن است نیاز به پروانه و مجوز برای اداره کردن کسب و کارشان دارند.

 

۶- خرید یک بیمه نامه

این ممکن است ذهن شما را به نوان چیزی که ” به حاشیه ” مربوط می شود، گمراه کند. اما خرید بیمه مناسب برای کسب و کار شما یک گام مهم است که باید پیش از راه اندازی به طور رسمی انجام شود. سرکار داشتن با حوادثی چون آسیب اموال، سرقت  یا حتی دعوای مشتریان که می تواند هزینه داشته باشد و شما نیاز دارید مطمئن شوید که محافظت شده اید.

اگر کسب و کار شما دارای کارکنان باشد، حداقل باید بیمه جبران خسارت کارگران و بیمه بیکاری خریداری کنید. شما ممکن است به نوع دیگر از پوشش بر اساس محل کار و صنعت خود نیاز داشته باشید، اما به اکثر کسب و کارهای کوچک برای خرید بیمه مسئولیت عمومی (GL) یا یک سیاست مالکیت کسب و کار، توصیه می شود. GL خسارات مالی، جراحت جسمی و صدمه شخصی را به خود و شخص ثالث را پوشش می دهد.

اگر کسب و کارتان خدماتی را ارائه می دهد، ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه ای را در نظر بگیرید. اگر شما در کاری که باید انجام می دادید اشتباه یا غفلتی کنیدف این بیمه شما را پوشش می دهد.

راه اندازی کسب و کار

۷- ساخت تیم

به استثنای اینکه شما قصد دارید که تنها کارمند خود باشید، باید یک تیم عالی را استخدام کنید تا شرکت تان را بالا ببرد. Joe Zawadski مدیر عامل شرکت و موسس MediaMath گفت که کارآفرینان باید به عنصر “مردم” در کسب و کارشان همان توجهی را بکنند که به محصولات شان می کنند.

Zawadsk می گوید:” محصول شما توسط مردم ساخته می شود.” “شناسایی تیم بنیانگذار شما، درک اینکه چه شکاف هایی وجود دارد، و تعیین اینکه چگونه و چه زمانی به آنها رسیدگی می کنید، باید اولویت بندی شود. تشخیص اینکه چگونه تیم با هم کار می کند … به همان اندازه مهم است. تعیین نقش و مسئولیت، تقسیم کار، نحوه ارائه بازخورد یا چگونگی همکاری با هم، زمانی که همه در یک اتاق قرار نگرفته اند، باعث می شود که سر درد های زیادی از بین برود. ”

 

۸- انتخاب فروشندگان

راه اندازی کسب و کار می تواند قریب به اتفاق افتادن باشد و شما احتمالا توانایی اینکه همه چیز را تنها انجام دهید ندارید. اینجا جایی است که فروشندگان شخص ثالث وارد می شوند. شرکت هایی در هر صنعت از HR گرفته تا کسب و کار های سیستم تلفن، برای همکاری با شما و کمک به راه اندازی کسب و کارتان وجود دارند.

وقتی به دنبال شرکای B2B می گردید، باید خیلی با دقت انتخاب کنید. این شرکت ها به اطلاعات کسب و کار حیاتی و بالقوه حساس دسترسی خواهند داشت، بنابراین برای یافتن کسی که می توانید به آن اعتماد کنید، بسیار مهم است. در راهنمای ما برای انتخاب شرکای تجاری، منابع متخصص ما توصیه می کنند که از فروشندگان بالقوه درمورد تجربه شان در صنعت شما، سابقه ی خود در مورد مشتریان موجود و اینکه کدام یک از انواع رشد هایشان به مشتری ها کمک کرده است، بپرسید.

راه اندازی کسب و کار

۹- تبلیغات و برند ساختن

قبل از اینکه فروش محصول یا سرویس را شروع کنید، شما نیاز به ساختن یک برند و به دست آوردن مردمی که آماده ی وارد شدن به در های معنوی کسب و کار شما، دقیقا همان زمانی که شما درها را باز می کنید، دارید.

یک لوگو که به مردم برای شناختن آسان شما کمک کند، بسازید و در استفاده ی آن در تمام پلتفرم ها که شامل تمام وب سایت های شرکت می شود، ثابت قدم باشید. از رسانه های اجتماعی برای گسترش کلمه ای در باره ی کسب و کارتان استفاده کنید، شاید به عنوان ابزار تبلیغاتی برای ارائه کوپن ها و تخفیف به دنبال کنندگان اولیه تان. اطمینان حاصل کنید که این دارایی های دیجیتال را با محتوای مرتبط و جالب در مورد کسب و کار و صنعت خود حفظ کنید.

ایجاد یک طرح بازاریابی که فراتر از راه اندازی شما باشد، برای ایجاد یک مشتری که به طور مدوام با کسب و کار شما همراه باشد، ضروری است. این فرایند، مخصوصا در ابتدا، به اندازه ارائه یک محصول یا خدمت با کیفیت، اهمیت دارد.

 

۱۰- توسعه کسب و کار

راه اندازی و اولین فروش شما تنها آغاز کار شما به عنوان یک کارآفرین است. برای کسب سود و ماندگاری، همیشه باید رشد کسب و کارتان را افزایش دهید. این به زمان و تلاش نیاز دارد، اما شما آنچه را که در کسب و کارتان وارد کرده اید از آن خارج خواهید کرد.

همکاری با مارک های معتبرتر در صنعت شما یک راه عالی برای دستیابی به رشد است. به دیگر شرکت ها و یا وبلاگ نویسان با نفوذ بپیوندید و از آنها کمی پیشرفت در تغییر، برای یک نمونه محصول یا سرویس را درخواست کنید. همکاری با بعضی نهاد های خیریه و دواطلب شدن در بعضی زمان ها و برای بعضی محصولات، برای مطرح کردن نام تجاری تان خوب است. در مقاله Business News Daily پیشنهادات متعددی برای رشد سریع ارائه می دهد.

John Mansour، مدیر عامل شرکت و بنیانگذار B4، به کارآفرینان جدید توصیه کرد تا نحوه برخورد با اشتباهات را بدون مقاومت روی آنها یاد بگیرید.

Mansour گفت: ” اشتباهات … اتفاق می افتد، و چگونگی برخورد با آنها و یادگیری از آنها واقعا یکی از کلید های اصلی موفقیت است.” اگر شما می توانید محدوده ی اشتباهات خودتان را متعادل کنید، از آنها یاد بگیرید

modiranevipteam

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

جدیدترین محصولات