راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار در ۳۰ روز
راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار در ۳۰ روز
به این مطلب امتیاز دهید

راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار در ۳۰ روز
به این مطلب امتیاز دهید

مراحل و روشهای زیادی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد. تهیه اسباب و لوازم کسب و کار در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با استفاده از چند ابزار ساده در طی مدت زمان ۳۰ روز می‌توان به یک کسب و کار سودآور رسید.

در این طرح تمام مراحل پوشش داده خواهد شد: ارزیابی ایده کسب و کار شما، نوشتن یک طرح کسب و کار، جستجو برای سرمایه گذاری، تنظیم ابزار حسابداری و تعیین اهداف و نقاط قوت.

یادآوری: برای راه اندازی کسب و کار به آموزش خاصی نیاز ندارید. به یک ایده خوب نیاز دارید، و توانایی اجرای این ایده را داشته باشید.

پس منتظر نمانید، شروع کنید.

روزهای ۱ تا ۳۰: از خودتان شروع کنید

راه اندازی کسب و کار

برای راه اندازی کسب و کار از خودتان شروع کنید، در کامپیوتر شخصی یا دفترچه یادداشت خودتان سوالهای اساسی مربوط به کسب و کار را یادداشت نمایید. در اینجا ابتدا یک ایده کلی از منابع و مهارت ها را بدست می‌آورید، و در ادامه می‌توانید مهارتها و آموزشهای لازم را کسب کنید. پاسخ درست یا غلط در اینجا معنی ندارد فقط باید برای سوالات ایجاد شده در ذهنتان پاسخ مناسب را انتخاب نمایید.

آیا کار را به صورت روزانه ادامه می‌دهید؟ اگر به روزانه ادامه می‌دهد چند ساعت در هفته برای کسب و کار مورد نظر وقت اختصاص می‌دهید؟ یا چند ماه را برای انجام آن در نظر می‌گیرید؟

آیا تمام ریسکهای مربوط به این کسب و کار را شناسایی کرده‌اید؟

آیا برای راه اندازی کسب و کار به وام نیاز دارید؟ از پس انداز یا از صندوق بازنشستگی استفاده می‌کنید؟ تمام ریسکهای مربوط به کسب و کار را بررسی کنید. اگر به ذهنتان نمی‌رسد تمام ریسکهای مربوط به کسب و کار مربوطه را از طریق یک جستجوی اینترنتی بررسی نمایید.

خانواه شما برای راه اندازی کسب و کار آمادگی دارد؟ در مورد کسب و کار با خانواده خود مشورت کنید. آیا افراد خانواده ریسک های مربوط به کسب و کار را درک می‌کنند؟ آیا آنها آمادگی کمک به شما در زمینه برطرف کردن این موانع و مشکلات را دارند؟ آیا روشی برای همکاری روزانه آنهابا شما برای انجام این کسب و کار وجود دارد؟


بیشتر بخوانید:  هر آنچه که قبل از راه اندازی کسب و کار باید بدانید


آیا در مورد تامین منابع مالی فکر کرده‌اید؟

آیا میزان منابع مالی مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را محاسبه کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما منفی است، مشکلی نیست در مراحل بعدی ایجاد کسب و کار این مبالغ مشخص می‌شود. اما فرض کنید که برای راه اندازی کسب و کار ، شما به مقدار قابل توجهی از منابع مالی نیاز دارید. آیا امکان دریافت وام برای شما وجود دارد؟ سرمایه گذاری از طریق دوستان و خانواده؟ سرمایه‌گذاران خارجی؟ یا خودتان کسب و کار را راه اندازی می‌کنید؟ فهرستی از منابع بالقوه موجود را تهیه کنید در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرد.

نقاط قوت شخصی شما برای راه اندازی کسب و کار کدام است؟

آیا از نقاط ضعف یا ضعفهای مهارتی که ممکن است راه اندازی کسب و کار را برای شما دشوار سازد اطلاع دارید؟ برای تجزیه و تحلیل این سوالات آنالیز SWOT را بر روی خودتان انجام دهید،و بر روی نقش خود به عنوان یک شخص کارآفرین تمرکز کنید. “SWOT” نقاط ضعف، قوت و فرصت و تهدیدها را برای شما مشخص می‌کند. آزمون SWOT را برای کسب و کارتان اجرا کنید، اما در این مرحله به صورت شخصی آزمون را اجراکنید و نتایج آزمون را یادبگیرید. یک فایل PDF نمونه برای راهنمایی شما درج شده است.

چگونه یک کسب و کار را شروع کنید و به چه صورت به یک کارآفرین تبدیل شود؟

آیا در قبال انجام این ایده کسب و کار تعهد دارید؟ این سوالات آخر سوالات مهمی هستند. احتمالا نیازی به توضیج نیست که برای شروع یک کسب و کار باید فری بسیار متعهد باشید. اگر فرد سخت کوش و مسئولیت پذیری باشید در نهایت انجام و پیشرفت در کسب و کار برای شما آسان تر است.

مهارتهای کسب و کار و شبکه تان را به چه صورت ایجاد خواهید کرد؟ اگر با مرکز SCORE یا SBDC مربوط به محل زندگی خودتان تماس برقرار نمایید و در مورد کسب و کار مورد نظرتان مشاوره بگیرد یا مراکز در حال راه اندازی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید در پیشبرد کارتان بسیار مفید خواهد بود. اگر تا به حال در زمینه کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید تجربه ای ندارید بهتر است که باافرادی که در زمینه کسب و کار شما فعال هستند یا کسی که قصد حمایت مالی از کسب و کار شما را دارد گفتگو کنید.

روز ۴ تا ۷: تایید ایده و یافتن بازار مربوط به کسب و کار مورد نظر

راه اندازی کسب و کار

الان باید یک صحه یادداشت جدید را برای خودتا ایجاد کنید.  سوالات متعددی برای طراحی و اجرای پروژه موردنظر شما وجود دارند، بنابراین باید زمانی را برای پاسخ به این سوالات در نظر بگیرید. اگر خسته شدید، با مصرف کننده بالقوه کسب و کارتان صحبت کنید یا از طریق ادارات محلی یا برخی بازارهای اولیه اطلاعاتی را کسب کنید.

ایده شما برای کسب و کار چیست؟ در نظر بگیرد که شما به مدت ۶۰ ثانیه (یا ۱۴۰ کاراکتر) زمان دارید تا ایده خود را برای یک سرمایه گذار توضیح دهید. به صورت مختصر و مفید توضیح دهید.

مشکل چیست، و شما چه راه حلی برای آن دارید؟

برای هر کسب و کاری باید مسائل و مشکلات مربوط به آن برطرف شود. فراموش نکنید- مشکل دلیل ساده‌ای است که یک مشتری محصول یا خدمت را از شما خریداری می‌کند. آیا تمام خواسته های مشتری باید توسط شرکت شما برآورده شود؟ این نیاز یعنی مشکل، و محصول یا خدمت ارائه شده توسط شرکت شما راه حل آن است. به عنوان مثال یک سالن آرایش را در نظر بگیرید: مشتریان با نیازهای آرایشی متفاوت به این سالن مراجعه می‌کنند: شایدمویشان بلند است و قصد کوتاه کردن آن رادارند.

شاید قصد شرکت در یک مراسم خاص را دارند و برای شرکت در آن مراسم باید به یک مدل موی خاص نیاز دارند. شاید قصد رنگ کردن موی خود را دارند. تمام این مسائل را یک سالن آرایش ایده آل می تواند برطرف نماید.

بازار هدف شما چه کسانی هستند؟

اگر مسائل مربوط به کسب و کارتان را بتوانید برطرف نمایید به راحتی می‌توانید به این سوال پاسخ دهید. زمانی که به مصرف کنندگان یعنی کسانی که متقاضی خدمت یا محصول شما هستند فکر می‌کنید، ابتدا این سوال مطرح می‌شود که وجه اشتراک این مصرف کنندگان کدام است؟ سطح درآمدشان چقدر است؟ موقعیت جغرافیایی آنها در کجا قرار دارد؟ چه نیازی خاصی دارند؟ تمام این موارد بازار هدف شما را تشکیل می‌دهد.

زمانی که بازار هدف خود را شناسایی کردید، بررسی کنید که شرایط اقتصادی کنونی جامعه به چه میزان این بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آیا می‌توانید تعداد مشتریان محلی یا آنلاین خود را تخمین بزنید؟ و آیا شما هرساله بر روی محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید سرمایه‌گذرای می‌کنید؟ با انجام تحقیق در مورد بازار می‌توان میزان بازار کسب و کار یا میزان افرادی که برای محصول یا خدمت شما دستمزد پرداخت می‌کنند را شناسایی کنید.

رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

شرکتهای که به زودی رقیب را شناسایی و از آنها خرید نمایید. به عنوان مشتری فروشگاه‌ها و وب سایتشان را بررسی کنید، بازار فروش آنها را پیدا کنید، و به عنوان یک مشتری با آنها در ارتباط باشید. کار یکه آنها انجام می‌دهند را به خوبی یاد بگیرد و تلاش کنید تا از آنها بهتر باشید. رقابت در هر کسب و کاری وجود دارد، یک جدول رقابت ساده طراحی کنید با استفاده از این جدول می توانیدکسب و کار خود را با رقبا مقایسه نمایید.

مردم به چه دلیل برای خدمت یا سرویسی که شما ارائه می‌دهید دستمزد پرداخت می‌کنند؟ عامل رقابت با محصول شما چیست؟ آیا دلیلی برای پرداخت بیشتر یا کمتر برای محصول شما وجود دارد؟ در اینجا باید در مورد استراتژی و راهبرد قیمت گذاری تصمیم درستی اتخاذ شود.

آیا مشتریان کسب و کار شما به خرید از شما فکر می‌کنند؟

در این قسمت صحبت با مشتری بسیار موثر است. ممکن است یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما با بازار هدف مرتبط باشد. در غیر اینصورت خودتان با مشتریان بازار هدف مصاحبه کنید. در صورت امکان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. نیاز به پرسش در مورد مسائل شخصی مشتریان نیست؛ دلیل خرید یا فروش محصول را از آنها سوال کنید، و میزان تغییر در هزینه های آنها را در طی این چند سال گذشته بررسی نمایید. با چند نفر صحبت کنید، و در مورد تصمیمات خود برای آنها توضیح دهید در نهایت میزان درآمدی که از بازار هدف در نهایت  از طریق این کسب و کار عاید شما خواهد شد را محاسبه نمایید. اگر تمام این اطلاعات را جمع‌آوری کردید باید به خودتان تبریک بگویید. شما کسب و کارتان را بر پایه اطلاعات قوی و منسجم پایگذاری کرده اید.

روز ۸ تا ۱۱: بحث شیرین محاسبات

راه اندازی کسب و کار

ابتدا یک پیش بینی مالی احتمالی برای کسب و کارتان انجام دهید. از این مرحله نترسید، این کار به سادگی امکان پذیر است. با انجام این مرحله تصویر مالی کسب و کار برای شما روشن می‌شود و یک مرحله نسبت به زمان جلوتر هستید.

میزان فروش را پیش بینی کنید

به تحقیقات انجام شده در بازار هدف در بخش قبلی مراجعه نمایید، و از این اطلاعات برای پیش بینی میزان فروش استفاده نمایید. با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری یا نرم‌افزار طراحی کسب و کار این فرآیند سریع تر انجام دهید.

برآورد هزینه‌های موردنظر برای راه اندازی کسب و کار

یک برآورد کلی از تمام هزینه های بار اول برای راه اندازی کسب و کار را لیست نمایید. آیا برای راه اندازی کسب و کار باید یک مکان یا جایی را اجاره یا خریداری کنید؟ باید یک طراح وب استخدام کنید؟ تجهیزات یا ابزار خاصی را باید خریداری کنید؟بای ک لیست بزرگ شروع کنید، سپس فقط موارد مربوط به روزهای اول کسب و کار محدود کنید.  هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های مجوز احداث و راه اندازی کسب و کار، گواهی‌های تخصصی و حق بیمه را نیز در نظر بگیرید.

میزان هزینه یا بودجه ماهانه را طراحی کنید

در مرحله بعد، ایستی از هزینه‌های جاری طرح را تهیه کنید. آیا ماهانه اجاره یا هزینه خدمات رفاهی را پرداخت می‌کنید؟ بیمه کسب و کار؟ تدارکات؟ کارکنان؟ دوباره تمام هزینه ها را برآورد کنید  سپس کار را به به موارد ضروری محدود نمایید. یک تخمین براساس تحقیقات اینترنتی و تجربه خودتان انجام دهید، در نهایت میزان هزینه ماهانه را تعیین کنید.

برای پرداخت هزینه‌ها چه میزان درآمد لازم است؟

برای پرداخت هزینه‌های ماهانه چقدر باید فروش داشته باشید؟ با توجه به نتایج تجزیه و تحلیلی که انجام داده‌اید می‌توانید مقدار فروش ماهانه را تخمین بزنید. تبریک برای بار دوم! تا این مرحله شما اولین پیش‌بینی مالی مربوط به کسب و کارتان را انجام داده‌اید، و تا این مرحله به داشتن یک کسب و کار مشخص نزدیک شده اید.

روز ۱۲ تا ۱۴: بودجه بندی

راه اندازی کسب و کار

اکنون شما یک تصور کلی از میزان بودجه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار دارید، اکنون باید گزینه‌های مربوط به بودجه را انتخاب نمایید. با بودجه موجود شروع کنید، آیا نیاز است که پس انداز خود را نیز سرمایه‌گذاری کنید؟ منابع بودجه خارجی را نیز در نظر بگیرید. با استفاده از راهنمای کسب و کار ارائه شده توسط ما شروع خوبی خواهید داشت. شرایط اخذ وام از بانکهای محلی را بررسی کنید. رویدادهای مربوط به سرمایه‌گذرای و کسب و کار در حوزه کاری مربوط به خود را بررسی کنید. از SBDC محلی یا گرداندگان کسب و کارهای محلی در مورد موارد بوجه اطلاعاتی کسب کنید. در نهایت در برنامه ۳۰ روزه روند تکمیل کاربردهای بودجه ارائه خواهد شد. الان فقط پیش بروید و اشکال و دستورالعملهایی که نیاز دراید را جمع‌آوری کنید.

روز ۱۵: پازل راه اندازی کسب و کار تکمیل شده است

پیشنهاد با ارزش را تعریف کنید. این پیشنهاد ارزشمند در حکم UVP است و در بازاریابی شما نقش کلیدی دارد. در حال حاضر شما پایه کار را با شناسایی مشکل، راه حل و بازار هدف مربوط به کسب و کارتان انجام داده‌اید. شما در محله تحقیق بازار هدف موارد تازه‌ای را یادگرفته‌اید، حال زمان آن فرا رسیده است که تمام اطلاعاتی که به دست آورده اید را ادغام کنید و یک توصیف کلی از کسب و کارتان ارائه دهید، درنهایت می‌تواند رقبای بازار را شناخته و میزان انتخاب محصول شما توسط مشتریان هدف نیز برای تان مشخص می‌شود. نگران نباشید، شما بیش از نیمه راه را سپری کرده اید. در اینجا ما یک راهنمای مفید و برخی از مثالهای کاربردی را برای صنعت کسب و کار شما ارائه می‌دهیم.

روز ۱۶: وقت تصمیم گرفتن است

راه اندازی کسب و کار

تصمیات خود را مشخص کنید و طرح کسب و کار خود را آغاز کنید. در این مرحله، تمام مواد اولیه برای نوشتن یک طرح کسب و کار را دارید. در نهایت باید تصمیمات نهایی را برای شروع کار اتخاذ کنید.

چرا شما به یک طرح کسب و کار نیاز دارید؟ کسب و کارها به یک دلیل پیشرفت میکنند. علاوه براین این دلیل پیشرفت کار باید در باتدا برای سرمایه گذار کسب و کار توضیح داده شود. اگر تا کنون طرح کسب و کار تدوین نکردهاید، سایت Bplans یک کتابخانه با بیش از  طرح کسب و کار نمونه در مورد صنایع مختلف وجود دارد که به صورت رایگان قابل دانلود هستند.

تصمیم بگیرد که طرح کسب و کار خود را بنویسید

بسته به نیاز شما انتخابهای فراوانی وجود دارد:

نرم افزار Word و اکسل (یا گوگل داک و صفحات) برای بیان طرح شما بالاترین انعطاف پذیری را دارند. قالب طرح کسب و کار را برای راحتی کار دانلود نمایید. نرم افزار طراحی کسب و کار مانند LivePlan به شما در نوشتنن هر بخش مانند بخشهای مالی کمک میکند.

آیا کار را اتفرادی شروع می‌کنید یا به صورت شراکتی کار می‌کنید یا باید افرادی را استخدام کنید؟

آیا کسب و کار را به صورت فردی شروع می‌کنید، یا به صورت شراکت با یک یا چند نفر کار را آغاز می‌کنید؟ آیا باید بلافاصله برای شروع کار کارکنانی را استخدام کنید؟ در این صورت، با توجه به اینکه نرم افزار LivePlan مبتنی بر وب است، شما می‌توانید همکاران خود را در آن واحد برای کار برروی پروژه دعوت نمایید. در این حالت با این سوالات روبه رو می‌شوید: در هر موردی مانند دستمزد، سهام، پاداش و غیره تبادل نظر داشته باشید.

برای کسب و کارتان یک نام رسمی انتخاب کنید

ممکن است از قبل برای نام کسب و کار تصمیم گرفته باشید، اما با توجه به قانون UVP در مورد نام شرکت دوباره تجدید نظر کنید. آیا نام در نظر گرفته شد از یک ویژگی منحصر به فرد مربوط به شما گرفته شده است؟ یک جستجو انجام دهید تا نام انتخابی شما تکراری نباشد و توسط شرکت یا موسسه دیگر ثبت نشده باشد. همچنین یک جستجو در مورد دامنه وب انجام دهید تا  مطمئن شوید که آدرس دامنه مورد نظر شما در دسترس است. با استفاده از SBA شما مرحله به مرحله ثبت نام تجاری شرکت را انجام می‌دهید.

یک لوگو ایجاد کنید

برای این مرحله به زمان نیاز دارید، ابتدا برای طراحی یک لگوی خوب مقداری تحقیق کنید، تا از بروز اشتباهات رایج در طراحی لوگو جلوگیری شود. ممکن است از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید، یا از گزینه crowdsourced استفاده کنید. لوگوی شما یک قطعه از نام تجاری شرکت شماست، باید فکر کنید که مردم در نگاه اول به شرکت شما چه احساسی خواهند داشت.

روز ۱۷ تا ۱۹: دریافت نام و وب سایت و موقعیت

کسب و کار - ایجاد کسب و کار - شروع کار

مکانی را برای شروع کار تعیین کنید. لوگو را طراحی نمایید. برای کسب و کارتان در صورت نیاز وب سایت طراحی کرده و مکان کسب و کار را راه اندازی کنید. اگر کسب و کارتان وب سایت داشته باشد در فضای مجازی حضور دارید و امکان برندسازی کسب و کار برای شما ایجاد می‌شود.

اگر کسب و کارتان به ساختمان آجری نیاز دارد، لیست وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید. و با مراکز تجاری محل زندگیان برای تهیه این وسایل تماس بگیرید.

برای کسب و کارتان دفتر ایجاد کنید.

برای انجام هر کسب و کار باید یکسری مراحل قانونی سپری شود: برای شروع به کار باید از مراجع قانونی مجوزهای مثل مجوز کسب نمایید. همچنین باید اظهارنامه مالیاتی یا شماره مالیاتی دریافت کنید. این مراحل برای شروع هر کسب و کار موفق ضروری است. با آشنایی و تحقیق در مورد این مراحل قانونی، دریافت و ثبت این موارد راحت و آسان خواهد بود.

نرم افزار حسابداری را راه اندازی کنید

ممکن است استفاده از نرم افزارهای حسابداری زود به نظر برسد، ولی به زودی با شروع کسب و کار به این نرم افزار نیاز خواهید داشت. از نرم افزارهای صفحه گسترده مثل اکسل استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزارها در وقت صرفه جویی می‌شود و میزان خطای شما نیز کاهش می‌یابد. اگر از نرم افزار LivePlan استفاده کنید، می توانید به صورت آنلاین با QuickBooks یا Xero ارتباط برقرار نمایید و میزان پیشرفت در کسب و کارتان را تعیین کنید.

این نرم افزار ابزاری قدرتمند برای پیشبرد یک کسب و کار موفق و سالم است. این نرم افزار، مدلسازی سناریوهای مالی را آسان می‌سازد، و میزان تاثیر روشهای مختلف بر روی نتیجه نهایی کار شما مشخص خواهد شد.

روز ۲۰ تا ۲۳: با یک MVP همراه شوید

ما به حداقل دوام محصول یا MVP اعتقاد داریم. این به این معنی است که قبل از انجام یک سرمایه گذاری بزرگ تا می‌توانید در مورد تولید یک محصول با کیفیت اطلاعات به دست آورید. و یک نسخه ساده‌تر از آن را برای بازار هدف تولید کنید، به طوری که با استفاده از این محصول بتوانید بازار هدف به خوبی مطرح شوید.

به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی یک رستوران را دارید، ابتدا در مورد قیمت مواد اولیه و قیمت فروش غذاهای رستوران آینده خود اطلاعاتی به دست آورید. یک راه دیگر این است که، محصول MVP را تولید کنید و قضاوت را به مشتری‌های بازار هدف بسپارید.

در نهایت با استفاده از بازخوردهای ارزشمند بازار ایده خود را بهبود بخشید و محصول بهتری تولید نمایید. در مورد ایده تان تمرکز کرده و بر روی آن کار کنید.

روز ۲۴-۲۵: اتمام طراحی کسب و کار

تا الان شما طراحی یک کسب و کار موفق را به طور کامل انجام داده اید. فقط باید تمام موارد را به صورت مکتوب بر روی کاغذ ثبت کنید. ابزارهای نوشتن طرح در روز ۱۶ ارائه شد، از آن ابزارها برای تدوین طرح استفاده نمایید.

در مرحله بعد باید در مورد برنامه فروش و بازاریابی تمرکز کنید، ولی در حال حاضر نیاز فقط تمرکز  روی نوشتن طرح کسب و کار است. در این مرحله باید از فایلهای راهنما یا تمپلت برای نوشتن طرح استفاده کنید. اگر برای سرمایه گذاری به وام یا سرمایه دیگران نیاز ندارید، پس طرح شما جز طرحهای کم بازده است.

برای این نمونه کسب و کارها نیز فایلهای راهنما تدوین شده است. قبلا پیش بینی فروش در روز ۷ انجام شده ، از آن موارد استفاده و اطلاعات بیشتری را نیز اضافه کنید. عناصر کلیدی مربوط به طرح شما به صورت یک فایل اکسل قابل دانلود است.

عناصر یک طرح کسب و کار عبارتند از

  • بیان سود و زیان
  • هزینه های جاری
  • ترازنامه
  • پیش بینی فروش
  • دستمزد کارکنان . برخی از نسبتهای کسب و کار و یا آنالیزهای تجزیه و تحلیل

تمام این موارد باید در طرح شما وجود داشته باشد. اگر در تدوین این مراحل احساس ضعف می‌کنید، از یک نرم افزار مثل LivePlan استفاده نمایید. یا از یک متخصص در زمینه نوشتن طرحهای کسب و کار یا از یک متخصص حسابداری کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: سه پرسش هوشمندانه برای انتخاب ایده راه اندازی کسب و کار


روز ۲۶ تا ۲۷: بازار فروش و انجام طراحی برای بازاریابی

کسب و کار - طراحی برای بازاریابی

طرح فروش محصول و بازاریابی خود را تدوین کنید. این طرح نباید به طور دقیق با کسب و کار شما منطبق باشد، اما باید آن را پوشش دهد:

در سال اول روش توسعه کسب و کار شما به  چه صورت است؟ با استفاده از چه روشهایی محصول یا خدمت مورد نظر شما به دست مشتری می‌رسد؟ با استفاده از انجام تحقیق در بازار هدف می توانید بهترین شیوه بازاریابی را تدوین کنید.

شرکت Tim Berry اجزا یک طرح بازاریابی موفق را ارائه کرده است. اگر لیست کانالهای فروش و فعالیتهای بازاریابی را دارید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا در طرح کسب و کار شما بودجه ای برای برنامه های بازاریابی در نظر گرفته شده است؟

آیا برای برنامه بازار یابی و فروش به سرمایه نیاز دارید؟

روش اندازه گیری موفقیت را شناسایی کنید.

با چه روشی می توان میزان فروش را افزایش داد؟

برای شروع، روش تبلیغ در روز اول را مشخص کنید. به عنوان مثال، استفاده از اطلاعیه ها و پیامها و بنرهای تبلیغاتی محلی. برای تبلیغات زمان بندی در نظر بگیرید. و میزان پیشرفت در میزان فروش را در طی چند هفته اندازه بگیرید.

برای مراحل بعدی برنامه ریزی کنید. یک برنامه بازاریابی موفقیت آمیز، حاوی اهداف خاص برای فعالیت‌های بازاریابی و روش اندازه گیری میزان فروش پس از آن است.

روز ۲۸ تا ۲۹: استفاده از منابع مالی

کسب و کار - منابع مالی

در مراحل قبلی لیستی از منابع مالی و اطلاعات  تهیه شد. در حال حاضر، زمان آن فرا رسیده تا از منابع مالی و اطلاعات جمع آوری شده در مراحل قبل استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات در مورد تامین بودجه مراحل قبلی را مطالعه کنید. اگر کسب و کار شما جز کسب و کارهای کوچک است، به میزان اندکی وام نیاز دارید، نحوه دریافت این وام ارائه شده است.

ممکن است وام از طریق بانکهای محلی، وام دهندگان آنلاین تامین شود. در نظر داشته باشید که امکان دارد دریافت وام  چند هفته تا چند ماه طول بکشد. روشهای پیدا کردن سرمایه گذار را به شما آموزش می دهیم. باید به سرمایه گذار اثبات کنید که محصول یا ایده شما خریدار دارد و می توان ایده شما را در سطح وسیع اجرا کرد.

روز ۳۰: برای پیگیری روند پیشرفت در کار آماده باشید.

در مرحله آخر برای کسب و کار موفق خود چهارچوبی را تدوین کنید. آیا می‌دانستید شرکتهایی که به این موارد توجه می کنند پیشرفت بیشتری دارند؟ شما طرح کسب و کار خود را به خوبی تدوین کرده اید و در این مرحله باید آن را در مرحله عمل به اجرا برسانید.

اهداف و نقاط عطف کسب و کارتان را تعیین کنید.

چه نقاطی را باید برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید؟ نقاط قوت جز عوامل کلیدی پیشرفت و داوم کسب و کار شما هستند. آیا به کارت ویزیت نیاز دارید؟ برای همکار نیاز به تعریف شغل خاصی دارید؟ تصمیم گیری در مورد حقوق و دستمزد؟ در انجام این وظایف متعهد باشید و سازماندهی را به طور کامل انجام دهید.

تنطیم داشبورد کسب و کار

زمانی که کسب و کار شما راه اندازی می‌شود، باید نتایج آن به طور منظم قابلپیش بینی باشد. برای این کار از نرم افزارهای مخصوص طراحی شده در این زمینه استفاده کنید.

بازنگری های مالی و راهبردی را ماهانه انجام دهید.

جلساتی را برای بازنگری در طرح کسب و کار در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید، طرح شما فقط یک سند نیست بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای پیشرفت کار استفاده کنید.

حالا، یک قرار ملاقات ماهانه را برای بررسی کل کسب و کار در نظر بگیرید:

میزان پرداختهای خود را تعیین کنید. آیا عملکرد شما با اهدافتان منطبق است؟ اگر این طور نیست به دنبال دلیل یا دلایل آن باشید. از این اطلاعات برای تصمیمهای درست مالی استفاده کنید. آیا نیاز به تصمیمات جدید مانند کاهش هزینه ها یا افزایش میزان بازاریابی دارید؟  نقاط قوت را تعیین کنید، و مطمئن باشید که به آنها دست یافته اید. برای ماه آینده نیز ضرب العجلهایی را تعیین نمایید.

How to Start a Business in 30 Days: The Complete Guide

 

 

modiranevipteam

دیدگاه کاربران ...

  1. […] که شما برای اولین بار اقدام به شروع و راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌کنید باید در مورد آن کسب‌وکار تحقیقات زیادی انجام […]

  2. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید