چگونه یک استراتژی محتوایی موفق برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنیم؟
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنیم؟
به این مطلب امتیاز دهید

چگونه یک استراتژی محتوایی موفق برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنیم؟
به این مطلب امتیاز دهید

امروزه با گسترش تکنولوژی بازاریابی دیجیتالی مورد استقبال افراد قرار گرفته است. به طوری که با درج محتواهای جذاب و کارآمد محصولات و لوازم توسط مشتریان به فروش می‌رسد. بسیاری از افراد هستند که دیگر به حضوری خرید نمی کنند و از طریق همین کسب و کارهای اینترنتی و با مطالعه محتواهای آن ها محصول مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. حال چگونه بنویسیم تا مورد توجه مخاطب قرار گیرد؟ این مقاله به شما کمک می کند تا با استفاده از چندین راه ساده، و با استفاده از یک استراتژی محتوایی درست، محتوایی موردپسند مخاطب و به روز را در اختیار مشتریان قرار دهید و محتوایی ارائه دهید که برای همه افراد جذاب باشد.

بازاریابی محتوا به دوران قدیم قبل از فناوری برگشته است: برگردید به هزاران سال قبل در بعضی از غارهای پاتاگونیا شما می توانید روی دیوار ها نقاشی هایی را که هرکدام دارای معنا و مفهوم خاصی هستند پیدا کنید. این ها میوه یا نتیجه های اولین بازاریابان در جهان است، هدف گفتن یک داستان به مخاطبان و ایده هایی به آنها بود. این فقط در مورد همه بازاریابای محتوایی است حتی در امروز. البته، از آن زمان به بعد کمی پیشرفت کردیم.

در حالی‌که بازاریابی محتوا در دهه ۱۹۶۰ شامل تنها چند کانال (چاپ، تلویزیون و غیره) بود، امروزه تعداد زیادی از فرمتهای محتوا و کانال هایی مانند کتاب الکترونیکی، روزنامه ها، وبلاگها، vlog ها، وبینارها و انتشارات مطبوعات وجود دارد. همه این ابزارها باید در انبار کلی بازاریابی شما قرار گیرد. اما چگونه می‌توان آن را بهینه سازی کرد؟ به این ترتیب، در این مقاله چند راه کار حرفه ای برای کمک به شما در ایجاد استراتژی محتوا ارائه می‌شود.

استراتژی محتوایی کسب و کار

برای یک استراتژی موفق اول مخاطب را درنظر بگیرید

اگر شما یک بازاریابی را شروع کرده اید نباید همه آنچه که برای ایجاد محتوای عمومی است را در نظر بگیرید چون این یک تلاش بی ثمر است. بازاریابی موفق این است که اول مخاطبان خود ر هدف قرار دهد. محتوا خود یک قطعه از پازل است که با برنامه های بازاریابی کلی شما هماهنگ می‌شود. محتوا یکی از مهمترین عناصر رویکرد بازاریابی شماست؛ بسیاری معتقدند که محتوا باید در کل استراتژی بازاریابی شما را به همه منتقل کند تا بتوانید در این راه پیشرفت چشم گیری داشته باشید.

در این راستا مشکلاتی مثل اینکه محتوا در کجای برنامه بازار بازاریابی شما قرار دارد؟ یا به استراتژی خاصی نیاز دارد می تواند سر راه شما قرار گیرد. یک استراتژی جامع را می‌توان توسط نیل پاتل یافت. این مدل محتوا ۳D نامیده می‌شود و مشخص می‌کند که هر استراتژی بازاریابی محتوا باید چه اهداف اساسی داشته باشد که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم:

  • شناسایی نقاط ضعف
  • نقشه محتوای مناسب
  • طراحی برای تفزایش چرخه خرید

اول از همه شما می‌خواهید محتوای خود را بر اساس نقاط ضعف مخاطبین خود منتشر کنید. مشتریان بالقوه شما چه مشکلی دارند که محتوای شما می‌تواند به رفع آن کمک کند؟ سپس، محتوای خود را طبق همان ارائه دهید تا مخاطب شما با مطالعه آن درصدد رفع نیاز خود برآید. در آخر به راحتی می توانید محتوای خود را به چرخه خرید افرادی که این مشکل را دارند مرتبط کنید. بنابراین، در ساده ترین شرایط، همیشه باید روی مخاطب بیشتر از محتوای تان تمرکز کنید. اگر محتوا ماهیت خود را از دست بدهد خطر از دست رفتن هدف اصلی که به دست آوردن مشتری است، وجود دارد. در یک سناریوی وحشتناک، محتوای شما اگر تاثیری نداشته باشد بینندگان یا مخطبان خود را از دست می‌دهد و تعداد آن ها رفته رفته کم خواهد شد.

پیام خود را واضح بیان کنید

همان طور که گفته شد روی مخاطب بیشتر تمرکز کنید. آن ها می توانند خریدار همیشگی شما باشند. محتوای خود را با توجه به با توجه به منافع، نیازها، عادت های خرید مشتریان تنظیم کنید. به عنوان یک بازاریاب، شما احتمالا در حال حاضر همه این ابزار را در اختیار دارید. چون باید پیام خود را به صورت کامل و واضح به مخاطبان ارائه دهید. یک پیام صحیح به مخاطبان،شما را در جهت استراتژی درست قرار می دهد. البته برای رسیدن به این هدف باید این پیام را به طور ضوح در استراتژی خود وارد کنید و از طریق راه های مختلف مانند پست های وبلاگی که در ادامه مقاله با آن بیشتر آشنا می‌شوید محتوای خود را منتشر کنید.

وبلاگ، وبلاگ، وبلاگ

بهترین های بازاریابان دیجیتال، وبلاگ نویسی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی محتوا موفقیت پذیرفته اند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که کسب و کارهایی که لینک های ورودی بیشتری دارند از طریق وبلاگ است. بنابراین اگر هنوز وبلاگ نویسی را آغاز نکرده اید، وقت آن است که شروع کنید.

این را در نظر بگیرید که برای انجام این کار لازم نیست که شکسپیر باشید. سؤالی که شما باید از خودتان وقتی که در حال ساخت یک وبلاگ موثر هستید، بپرسید. تنها به نیاز های مخاطب فکر کنید تا راحت تر در وبلاگ مطلب قرار دهید. اگر وبلاگ شما با محتوای با کیفیتی منتشر شود تاثیرات آن را در آیندهه کاری خود می بینید. برای شروع، کارشناسان طراحی یک طرح محتوای ساده را توصیه می کنند.

برای مدیریت این برنامه و سازماندهی آن، می خواهید یک تقویم محتوا منتشر کنید. این تنها به شما کمک نخواهد کرد که در بالای پست های خود، blog ها و غیره قرار گیرد، این کار به شما کمک می کند تا به اهداف SEO برسید و بدانید که کدام شاخص اثر می کند؟ شناسایی نقاط ضعف مشتری و اتصال آنها به تقویم محتوا، به شما نشان می‌دهد که کدام یک از مشتریان محتوای شما می‌پسندند و کدام یک را کمتر.

استراتژی محتوایی کسب و کار

بصری باشید

همانطور که داده ها به وبلاگ نویسی به عنوان شکل موثر بازاریابی محتوا اشاره می کنند و نشان می دهد که محتوای بصری افراد بیشتری را جذب می کند. بنابراین محتوای شما باید تاحد ممکن چند رسانه ای و مناسب باشد. این به معنی محصولات تصویری با رزولوشن بالا، کلیپ های ویدئویی، وبینارها، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر است.

در واقع، افراد توانمند در موسسه بازاریابی محتوا لیستی از ۱۲ نوع از محتوای بصری که می‌توانید در پست های وبلاگ خود استفاده کنید کنار هم گذاشته اند تا کار شما راحت تر شود. به غیر از عناصر ذکر شده در بالا، شما می توانید نقل قول از نفوذگران، GIF ها، الگوهای رفتاری، تصاویر و حتی نمایش های Slideshare و هر چیزی برای حفظ مخاطبان خود و نگه داری استفاده کنید.

از بازنویسی نترسید

محتوای ساده تا زمانی که مرتبط با آنها باشد باارزش باقی می‌ماند و اگر شما از محتوای خوب فقط در فضای دیجیتالی استفاده می‌کنید، باید آن را بازنویسی یا ویرایش کنید. شاید به معنای کامپایل کردن پست های قبلی وبلاگ از یک موضوع خاص به یک مقاله به روز باشد یا شاید این وبلاگ ها حاوی آمار خوبیست که شما می توانید آن را تبدیل به infographic و دوباره منتشر کنید. همانطور که محتوای جدیدی را ایجاد می‌کنید، عمر مفید آن را در ذهن خود بسپارید و فرصت هایی را برای بازنویسی  گسترش عمر محتوا شناسایی کنید.

خودتان رسیدگی کنید

و در نهایت مطمئن شوید که بررسی منظمی از محتوایی که قبلا ایجاد کرده اید انجام داده ید. این یک بخشی جدایی ناپذیر از مهارت استراتژی کلی موفقیت آمیز است چرا که به شما جایی را که یک ضعف کاری داشته اید را نشان می دهد. جهت برطرف کردن این موانع و ضعف ها، چهار مرحله برای بررسی محتوا وجود دارد:

  • موجودی محتوای موجود
  • سازماندهی محتوای خود را بر اساس موضوع، طول، تن، ارتباط و ویژگی ها
  • اضافه کردن معیارهای موفقیت مانند سهام اجتماعی، ترافیک وب، تعامل و تبدیل
  • تجزیه و تحلیل داده ها

در آخرین مرحله، شما می خواهید داده ها را برای الگوهای موفقیت و همچنین از بین بردن شکاف های موجود در استراتژی بازبینی کنید. اگر چه ممکن است برخی کارهای اضافی انجام شود، بینش هایی که از این ممیزی ها کسب می کنید، ارزش سرمایه گذاری زمان را دارد و باید فرصت داد.

 

modiranevipteam

دیدگاه کاربران ...

  1. […] هر کسب‌وکاری باید یک نقشه را طراحی کند. یک طرح تجاری استراتژیک هدف شرکت را مشخص می‌کند. طرح‌های استراتژیک، آنچه را […]

  2. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

جدیدترین محصولات